برگزاری نشست کارگروه پرورشی و فرهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران

تهران(پانا) - جلسه کارگروه پرورشی و فرهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران به ریاست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل و با محوریت تبیین و اراِئه راهکار برای اجرای بهینه طرح نماد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست کارگروه پرورشی و فرهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران

در این نشست سیدمجتبی‌هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی با تاکید بر اهمیت طرح نماد(نظام مراقبت روانی،اجتماعی دانش‌آموزان) و هموار کردن مسیر اجرای این طرح گفت: از آن‌جا که در اجرای این طرح ارگان‌های دیگری هم دخیل هستند، همزمان در حال بررسی برگزاری جلسه جداگانه‌ای به ریاست استاندار هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های آن دستگاه‌ها بهره ببریم، اما مطرح کردن مشکلات و جستجوی راهکار برای رفع مشکلات اجرایی آن در درون سازمان نیز اهمیت ویژه‌ای داردکه بایددر این جلسه به این مهم دست یابیم.

او در ادامه با اشاره به برگزاری این طرح به صورت پایلوت در شهرقدس طی سه سال گذشته ادامه داد: سیاست ما در آموزش و پرورش تقویت نماد هست چون مشکلات در حوزه دانش‌آموزی بسیار زیاد و آسیب‌زاست که در صدد رفع آنها هستیم و با توجه به محدودیت امکانات ما و از طرفی با توجه به این نکته که بسیاری از عوامل موثر بر کیفیت زندگی دانش‌آموزان خارج از حوزه ما رقم می‌خورد باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی که وظیفه اصلی آنها کمک به رفع این گونه مشکلات هست استفاده کنیم و زمینه‌ساز ایجاد همکاری بین دستگاه‌های ذیربط باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران محوریت جلسه را تبیین دوباره طرح نماد به‌طور گذرا و مطرح کردن مشکلات موجود در اجرای این طرح در شهرقدس و هم‌اندیشی پیرامون راهکارهایی برای رفع مشکلات درون و برون سازمانی تعیین کرد.

سپس مهدی درخشانی‌پور معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با ارائه پاورپوینت ضمن تبین طرح اظهار کرد: نماد با هدف طراحی مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم دانش‌آموزان از طریق مداخله به‌موقع و موثر عرضه شد که برای اجرای آن به‌صورت کامل 14 نهاد حاکمیتی باید با آموزش و پرورش همکاری کنند ولی این همکاری به صورت مطلوب صورت نگرفته‌است.

او در ادامه افزود: ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین مرحله، آموزش و توجیه مدیران،معلمان، دبیران و مربیان برای همکاری در اجرای این طرح می‌باشد که با مشکلاتی مثل تامین بودجه و نیروی انسانی برای آموزش سفیر نماد در مدرسه مواجه است.

در ادامه جلسه قاسمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرقدس که این طرح برای سومین سال و به‌صورت پایلوت در منطقه شهر قدس برگزار شده در سخنانی با بابیان مشکلات موجود در جهت اجرای مطلوب این طرح، خلاصه‌ای از رونداجرای طرح را بازگو کرد و حاضرین به ارائه راهکار جهت رفع مشکلات مطرح شده پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار