امسال ۱۷۵ هزارتن سیب به خارج از کشور صادر می شود

ارومیه (پانا) -امسال ۱۷۵ هزارتن سیب از استان به خارج از کشور صادر می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۴۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۱۷۵ هزارتن سیب به خارج از کشور صادر می شود

رسول جلیلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تدابیر مسئولان در زمینه صادرات سیب اظهار کرد: تاکنون حدود ۴٠ هزار تن سیب از استان صادر شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به بیش از ١٧۵ هزار تن برسد.

او با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی در کشور است عنوان کرد: قبلاً محصول سیب درختی در ردیف خرید تضمینی محصولات کشاورزی نبوده، ولی در اثر مکاتبات و پی‌گیری‌های انجام یافته از سوی مسئولین استانی، سیب نیز جز محصولات قابل خرید تضمینی و توافقی قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه طی ماه جاری بر اساس پیش‌بینی‌ها سه میلیون و ٨٠٠ هزار قطعه جوجه‌ریزی می‌شود، گفت: نیاز ماهانه استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است.

جلیلی ادامه داد: با این آمار هیچ کمبودی در بخش تأمین مرغ بازار مصرف وجود ندارد و همچنین افزایش قیمتی را نیز شاهد نخواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به ذخایر کالاهای اساسی اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ٢٢۴ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد و ۶۴ هزار و ٩٠٠ تن انواع نهاده‌های دامی در انبارهای آذربایجان‌غربی ذخیره شده است.

جلیلی همچنین اظهار کرد: افزایش قیمت برخی کالاها به دلیل شرایط اقلیمی و برخی نیز بر اساس میزان عرضه و تقاضاست که باید این مسئله برای مردم تبیین شود که نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار