۱۳ مسیر مواصلاتی سیستان و بلوچستان بر اثر سیلابی شدن مسدود شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 13 مسیرمواصلاتی این استان از بامداد امروز شنبه 98/10/21 به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی و سیلاب، بسته شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ مسیر  مواصلاتی سیستان و بلوچستان بر اثر سیلابی شدن مسدود شد

عباسعلی ارجمندی اظهار کرد: 13مسیر در این استان از بامداد امروز شنبه به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی و سیلاب بسته شده است.

او ادامه داد: هم‌اینک مسیر‌های دلگان - زهکلوت، دلگان - ایرانشهر، فنوج - اسپکه، فنوج - کتیج - رمشک و یک محور فرعی در مسیر زاهدان - میرجاوه، دلگان به جلگه و مخت به نیکشهر ،محورهای جلگه-چاه اسحاق و نیکشهر _ بنت، ایرانشهر به دلگان، جلگه به ایرانشهر ، کنارک - زرآباد و میل نادر به مک سرخ بدلیل بارش باران و طغیان رودخانه محلی مسدود شده است.

مدیرکل ستاد بحران استان افزود: همچنین براثر بارندگی‌های عصر روز گذشته شاهد ریزش سنگ در تونل مسیر ایرانشهر - نیکشهر بودیم که با تلاش راهداران بعد از یک ساعت این مسیر بازگشایی شد.

او گفت: سامانه بارشی تا صبح روز یکشنبه در منطقه فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه خواهد داشت. به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۳۰ میلیمتر می‌رسد.

ارجمندی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شهرستان زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز بارش‌ها قابل توجه خواهد بود . به طوری‌که انتظار می‌رود بیشینه بارش‌ها به حدود ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر برسد.

مدیرکل ستاد بحران استان تصریح کرد: بارش‌ها در شهرستان‌های ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک نیز شدید پیش‌بینی شده به نحوی که میزان آن‌ها بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر برآورد می‌شود.

او خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان‌های استان اتخاذ شده و همه دستگاه‌های امدادی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار