نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

آمریکا بداند اگر دست از پا خطا کند درسی به او داده خواهد شد که در تاریخ بماند

بوشهر(پانا)_حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه این هفته بوشهر (20 دی ماه) گفت : آمریکا بداند اگر دست از پا خطا کند درسی به او داده خواهد شد که در تاریخ بماند .

کد مطلب: ۱۰۰۳۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا بداند اگر دست از پا خطا کند درسی به او داده خواهد شد که در تاریخ بماند

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در خطبه اول بیان داشت : بنابراین گذاشته ایم که از راه خدا سخن بگوییم، راهی که قرآن بیانگر آن می باشد و حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سیره، روحیه و رویه آن را دارند و به همگان سفارش می کنند.

به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام ، سپهبد سرفراز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان در جبهه مقاومت ویژگی هایی از آن بزرگواران به ویژه شهید سلیمانی عرض می کنم و امیدوارم ان شاءالله رهرو راه آن شهید و شهدا باشیم.

صفایی بوشهری گفت : یکی از آموزه های مهم زندگی اسلامی آخرت گرایی و خوف از آخرت و عزتمندی است.

انسان ها در رابطه با آخرت سه گروه هستند. گروهی محو دنیا هستند و تمام نگاه و زندگی و برنامه ریزی و فعالیتشان برای دنیا است و به همین خاطر اعمالی انجام می دهند که برای دنیا مفید است و برای آخرت فایده ای ندارد بلکه گناه است، اگر امر دائر شود بین کاری برای آخرت، دینداری یا کاری به شکل دنیایی، آن ها دنیایی را انتخاب می کنند. اگر معامله ای باشد که دینی آن ، شرعی آن، انسانی آن سودش کم است اما اگر به شکل دنیایی باشد، کلاه گذاری و گلاه برداری و این ها برای دنیا سودش زیاد است، آن ها این دنیایی ، این کلاهبرداری و مال مردم خوری را انتخاب می کنند، یک گروه این طور هستند.

اگر زبان خیر بخواهند بگذارند احتمال دارد مثلاً شخصیتشان یک مقدار تحت تأثیر قرار بگیرد اما اگر زبان شر بگذارند طرف مقابل را تخریب کردند احتمال دارد خودشان مقداری بالا بیایند، این را انتخاب می کنند.

امر دایر بشود بین کار اخروی و کار دنیوی این ها کشته مرده دنیا هستند.

یکی گروه هستند که آن ها هم فکر دنیا هستند و هم فکر آخرت ، یعنی هم کاری می کنند ، هم این کارهای دنیوی و مال مردم خوری، غیبت، تخریب و تهمت و قضاوت غلط و این ها و نماز هم می خوانند، روزه هم می گیرند برای آخرتشان ، یک گروه هم این گونه هستند.

اما گروهی هستند که تمام زندگیشان بر این مبنا است که دنیا فرصتی است که انسان در آن با دین خدا زندگی کند، در آرامش و آسایش، با تقوا باشد و حلال زندگی کند برای اینکه آخرتش آباد باشد، همان جای اصلی زندگی انسان دچار بحران نباشد.

صفایی بوشهری گفت : خداوند می فرماید انسان های اینگونه که خوف آخرت دارند، آخرت گرا هستند، در دنیا ایمان و تقوا را مراعات می کنند همان افرادی هستند که انسان های بزرگ در دنیا و رستگار در آخرت هستند.

خداوند در قرآن می فرماید:« وَ مَا الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلَّا لَعِبٌ وَ لَهْوٌوَ لَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَیْرٌ لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ» ای مردم دنیا همانند یک بازی است، دقیقه ای شروع می شود و بعد از چندی تمام می شود، دنیا شما را بازی ندهد، شما باشید که دنیا را مدیریت می کنید اما خانه آخرت آن دار خانه و سرای ماندگار بهتر است که انسان تمام ذهنش را معطوف آنجا کند و این دنیا را فرصتی ، زمینه ای برای رستگاری آنجا قرار دهد، چرا عقل خود را به کار نمی اندازید، دقت نمی کنید، این کلام خدا است.

انسانی که برای دو ریال، برای این پول ها، پست ها و مقام ها، شهوت ها، شهرت ها، قدرت ها و ثروت ها خود را به دنیا می بازد و گناه می کند که این ها را به دست بیاورد خداوند می فرماید این عقلش را به کار نمی اندازد. یک بی آبرویی و عذاب که در دنیا دارد هیچ اما عذاب آخرت که عذاب اصلی است شدید تر و بیشتر و ماندگار تر است.

«أَرَضِیتُمْ بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا مِنَ الْآخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فِی الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِیلٌ»آیا شما به حیات زودگذر دنیا راضی شدید و آخرت را رها کردید، تازه چیزهای خوب دنیا در مقابل آخرت چیزی نیست که انسان خود را به این امور ببازد.

«تُرِیدُونَ عَرَضَ الدُّنْیَا وَاللَّهُ یُرِیدُ الْآخِرَةَ ۗ وَاللَّهُ عَزِیزٌ حَکِیم» شما به سمت دنیا رفته اید اما خدا آخرت را برای شما می خواهید و خداوند حکیم است و می داند، خدا می گوید دنیا را قرار داده ام برای آخرت شما و شما آخرت را خراب می کنید برای دنیا ، یعنی من یک سمت هستم و برخی یک سمت دیگر.

به همین خاطر کسی که عقلانیت دارد، متدین است، با معرفت و با ایمان است لحظه لحظه دنیا را گرامی می دارد برای چه؟، برای آبادی آخرت .

چگونه در این دنیا عمل کنیم برای آخرت؟، با ایمان، با تقوا، با اخلاق، با عدم تجاوز به حریم دیگران و احترام به دیگران، این راه آخرت است.

و وقتی کسی این چنین شد خداوند او را عزیز می کند و عزت از آن خداوند است، همه این عزت ها اما خداوند می فرماید: اما من این عزتی که دارم به پیامبر هم می دهم، به انسان های با ایمان هم می دهم، اما به کدام انسان ها این عزت را می دهد؟، انسان هایی که آخرت گرا هستند و در این دنیا گرد گناه نمی گردند و خداوند کلمه طیبه را بالا می برد، انسان های پاک را بالا می برد، عمل صالح این انسان های پاک این ها را بالا می برند.

شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی چرا این قدر عزت پیدا کرد؟، چرا این قدر محبوب قلوب مردم شد؟، چرا این طور خدا او را بالا آورد؟، چون انسانی بود اهل آخرت، انسانی بود که تمام نگاهش این بود که این دنیا فرصتی است برای آخرت. لذا نماد تقوا بود، نماد ایمان بود، نماد اخلاق بود، نماد ولایتمداری و مجاهدت بود، ذره ای در ایمان نقص نداشت، در تقوا، مراعات حدود شرع کوچکترین کوتاهی نداشت، در عرصه اخلاق هر کس با او می نشست احساس آرامش می کرد، خوف نداشت از بداخلاقی او چه در آشکار و چه در نهان، عین اخلاق بود. در عرصه اخلاص این شخصیت هیچ گاه کاری نکرد که خودش را نشان دهد بلکه این طور بود که زحمت بکشد و جانش در خطر باشد اما پیدا نباشد، اخلاص داشت و همه چیز برای خدا می خواست.

خود ایشان تعریف می کردند که روزی یکی از فرماندهان گردان های زیر دستم را فرا خواندم، ایشان آمد تا یک آورکت نظامی روی دوشش انداخته، پای برهنه، بدون جوراب و کفش نظامی، خیلی عادی آمد. ایشان می گوید می خواستم با ایشان صحبت بکنم خیلی تعجب کردم چرا این طور آمده، کجا بوده؟، ایشان فهمید و گفت آقا ببخشید من نماز بودم، وضو گرفته بودم، این آور کت روی خود انداخته بودم، شما صدا کردید آمدم و با پای برهنه هم نماز می خواندم، آمدم جوراب بپوشم گفتند فلانی تو برای خدا جوراب نپوشیدی برای حاج قاسم سلیمانی می خواهی جوراب بپوشی؟، گفتم ای درود خدا بر تو .

اگر از حاج قاسم سلیمانی سؤال نمی پرسیدی که چه کار کرده ای، یک کلام نمی گفت و ان مقداری هم می گفت که منافات با اخلاص نداشته باشد ، آن مقداری که نیاز است بگویید. اخلاص سجیه او بود.

آخرت گرایی ، شما الآن می بینید از همه سؤال می کند، من آدم خوبی هستم؟، می گویند بله، می گوید نه ، شرعی بگویید، روز قیامت باید جواب بدهید. اخیراً منزل یکی از علما رسیده بود که آقا شما روی کفنم می نویسید که من آدم خوبی هستم و برای آخرت مشکلی ندارم؟.

این شخصیت این طور می شود که در دنیا عملی را انجام می دهد که به درد آخرتش می خورد، گناه نمی کند، زندگی حلال دارد بلکه فرا تر از زندگی حلال زندگی این گونه دارد، جهادگرانه در همه عرصه ها و از آن طرف ولایتمدار، انقلابی، بارها تأکید می کرد ولایت مقام معظم رهبری ، ولایت مقام معظم رهبری، ای مردم مواظب باشید، روز قیامت سؤال می کنند.

گویا این انسان یک بار آخرت رفته بود و دیده بود آنجا چه چیزهایی نیاز است و برگشته بود این دنیا و برای آن معرفت و عرفانی که پیدا کرده بود اینجا چیز جمع می کرد.

اگر ما می خواهیم محبوب خدا باشیم، عزت داشته باشیم، حسن نام در دنیا و در آخرت رستگار باشیم، مؤثر باشیم در دنیا این راه را خدا جلو ما گذاشته است.

چنان این انسان با صلایت، مؤمن، با تقوا و با اخلاق، این الگو می باشد برای جوان ها و خداوند هم این طور محبوبش کرده است.

وقتی بودش مجاهدانه تلاش کرد با تمام این ویژگی ها و وقتی شهید شد خونش چه کرد، این خانه عنکبوتی آمریکا و این اذنابش که شما می بینید در حال تزلزل است این اندکی است و باید دید این خون چکار خواهد کرد این خون، منتقم خون این سردار خود خدا است و طومار حضور آمریکا را در منطقه به هم خواهد پیچاند.

این انسان بزرگ درس زندگی به همه داد . گفت انقلاب کردیم، نگاه نکنید چند ساعت کار باید بکنید ، نگاه کنید چقدر کار می باشد، نگاه نکنید چه پست و مقامی دارید بلکه برای انقلاب، اسلام و برای آرمان ها و ارزش های انقلاب کار کنید، به همه یاد داد و مسیر را مشخص کرد و گفت این راه است.

تمام مسئولان در هر رده ای که می خواهند باشند، از رئیس جمهور تا پایین باید الگوی ان ها حاج قاسم سلیمانی باشد، در سیاست به این شکل،در جهاد، در اقتصاد، در فرهنگ به این شکل، تمام تلاش اما تلاش با تدبیر و با کیاست و پیگیری و تا آخر کار رفتن، متوقع نبودن از انقلاب که بگوید انقلاب چه به من می دهد بلکه بگوید من چه به انقلاب باید بدهم، من ندیدم این سردار به مقام معظم رهبری بگوید چه می خواهم ، مقام معظم رهبری می فرمود که ایشان این گونه است که می آید و کوشش و تلاش می کند و عرض می کنم که ایشان می گفت چه می خواهی و چه می فرمایی. مقام، پست، درجه، عناوین برای او هیچ ارزشی نداشت و انسانی بود که از خودش عبور کرده بود.

مسئولان اگر می خواهید مؤثر باشید، محبوب قلوب باشید ، آخرت شما درست باشد، هر کس بخواهد مسئول شود باید از خود عبور کند، منیت را کنار بگذارد و به خود نگاه نکند بلکه به اسلام، انقلاب، ساحت مقدس آقا امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری ، خون شهدا، آخرت خود را نگاه کند که این پست ها همه کنار می رود و شما می مانید و شب اول قبر، این ملاک است و این درست است .

خداوند ان شاءالله به همه ما این روحیه و رویه را عنایت بفرماید.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه دوم پیرامون چند موضوع به اختصار سخن گفت : مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در دیدار با مردم عزیز و گرانقدر قم در سالروز قیام 19 دی مطالب بسیار مهمی ایراد فرمودند که به فرازهای مهم آن اشاره تحلیلی می کنم.

معظم له فرمودند نگذارید این حرکت مظلومانه ای که متکی به ایمان و غیرت دینی شروع شده، یعنی همان قیام 19 دی و انقلاب و برکت های زیادی داشته به فراموشی سپرده شود که دشمن به دنبال این است که تاریخ انقلاب و حرکت های سرنوشت سازش مثل 22 بهمن، 9 دی فراموش شود، فرمودند نگذارید که این ایام الله انقلاب هستند و درون خودشان یک سری محتوا دارند که وقتی شما این ها را گرامی می دارید این ها تجلی پیدا می کنند و بیان می شوند برای دیگران که در آن فضا بودند یادآور همان ارزش ها و آرمان ها و برای افراد و نسل نو درس است.

فرمودند شهید سلیمانی شجاع، با تدبیر، با اخلاص، مسلط بر عرصه نظامی، به شدن مراقب دین و حدود شرعی، اهل هیچ حزب و جناحی نبودند لیکن به شدت انقلابی بودند و ذوب در انقلاب بودند، برکات وجودی آن بسیار و برکات شهادتش نیز بی شماراست، فرمودند خیلی زیاد است و فرمودند یکی از آن ها این است که به رخ جهان زنده بودن انقلاب را کشید که انقلاب زنده است و ببینید که یک کسی که انقلابی بوده و در خدمت مردم بوده شهید می شود مردم چگونه ایشان را تکریم و تجلیل می کنند.

فرمودند وظیفه ما در شرایط کنونی علاوه بر این سیلی که به آمریکا زده شد اخراج این آمریکایی ها از منطقه است که وجود آمریکایی ها در منطقه یعنی وجود خطر ، وجود ترور، وجود خیانت و جنایت، وجود چپاول. آمریکا اساساً ماهیتش این است، جنایتکاری، خیانت، چپاول، ترور، دزدی و سرقت، فساد و فحشا، هر چیزی که شیطان به آن توصیه می کند برای جنودش آمریکا به شکل بسیار فرا تر از ذهن شیطان آن را انجام می دهد.تنها راه نجات اسلام اول اخراج آمریکا از منطقه و بعد رژیم اشغالگر قدس و بعد این کشورهای اقماری آمریکا مثل انگلیس و فرانسه و آلمان ها و همین هایی که اخیراً آمریکا را حمایت کردند برای عملیات تروریستی.

دولت ما بداند که انگلستان همان منشأ فسادی است که بارها علیه ایران توطئه کرده و یک عملیات جنایتکارانه آن این است که فقط چهار بار به بوشهر حمله کرده است، می شود با این ها نشست و مذاکره کرد و حرف زد و قول این ها را قبول کرد؟. الآن ایران مقتدرانه سپاه حمله کرد به عین الاسد و این وزیر جانی آن ها فوراً تماس گرفت که ما ناراحت هستیم و به نیروهای ما نزنید ها ، این ها زبان زور می فهمند و زبان صلح و دیپلماسی و انسانیت را نمی دانند، اصلاً الفبای انسانی این ها بلد نیستند. فرانسه این جنایت ها در 8 سال جنگ تحمیلی کرد، همین انگلستان، همین آلمان که به صدام بمب های شیمیایی می داد، می فروخت و برای اینکه پول بدست بیاورد و می گفت مردم ایران زیر بمب های شیمیایی باشند و من پول بدست بیاورم، همین آلمان بود دیگر، همین فرانسه است که ویراژ می داد، همین انگلستان است با آن تاریخ سراسر جنایتش. این ها عددی نیستند، این ها کشورهای عقب مانده ای هستند از نظر انسانی که به ظاهر خود را بزک می کنند و نیروهای نظامیشان را به شکل زرورقی نشان می دهند و هیچ محتوا ندارند.

ترامپ گفت اگر ایران تلافی کند من 52 نقطه ایران را هدف قرار می دهم، خوب ما زدیم اگر جرأت داری بزن ببینید تمام پایگاه نظامی شما در حوزه خلیج فارس و تمامی ناوهای هواپیما بر شما غرق نمی شود، این ها این زبان را می فهمند.

دیدید که ترامپ آمد و با ترس و لرز گفت که ما هیچ قسطی نداریم کاری انجام دهیم، خوب معلوم است که شما نباید کاری کنید چرا که اگر انجام دهید این یک سیلی بود و اگر انجام دهید سر قطع می شود.

آمریکا بداند این سیلی آغازین بود اما آخرین نیست و تمام نیروهای انقلابی و خط مقاومت آماده هستند و خواهند دید که با آمریکا چکار خواهند کرد، خون شهید سلیمانی هدر خواهد رفت؟، درسی به آمریکا خواهند داد که در تاریخ بماند.

تشکر و قدردانی می کنم از مردم عزیز و گرانقدر و انقلابی استان بوشهر که در مراسم تجلیل و تقدیر از شهدا به ویژه شهید سلیمانی همت بلندی از خود نشان دادند و با حضوری حماسی پیمان با این شهید بزرگوار بستند.

تسلیت عرض می کنم به خانواده های محترمی که عزیزانشان در مراسم جان باختند و همچنین عزیزانی که در سقوط هواپیما دچار مصیبت شدند.

از عملیات موشکی سپاه و حمله به عین الاسد حمایت و قدردانی می کنیم، خداوند این عزیزان را حفظ کند و اقتدار روزافزون عطا کند و آمریکا بداند که سپاه مورد حمایت همه مردم، نیروهای مسلح ما مورد حمایت همه مردم هستند و همه مردم ما سپاهی، بسیجی و خود را نیرویی مسلح برای حفظ نظام می دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار