پنج طرح آبخیزداری در شهرستان کاشان اجرا می شود

کاشان (پانا) - رییس اداره منابع طبیعی کاشان از اجرای پنج طرح آبخیزداری در زمینهای ملی دو بخش کوهستانی قمصر و برزک این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پنج طرح آبخیزداری در شهرستان کاشان اجرا می شود

محمد مهدی شریفی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: روستای آزران و منطقه آرمزگان، روستای قهرود، شهر قمصر و منطقه مازگان محل اجرای پروژه های پنجگانه آبخیزداری شهرستان کاشان در سال جاری است.
وی با اشاره به اهمیت طرح های آبخیزداری و نگرش سیستمی برای مدیریت جامع منابع آب در کشور افزود: برای اجرای این پنج طرح آبخیزداری در شهرستان کاشان، اعتباری بیش از 60 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی کشور، با اجرای این طرحها در پنج حوزه آبخیز کاشان سطح قابل توجهی از زمینهای این شهرستان تحت کنترل فرسایش آبی و سیل و تغذیه منابع آبی قرار خواهد گرفت.
رییس اداره منابع طبیعی کاشان افزود: معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان،در دو بخش مطالعات حوزه و اجرای عملیات مکانیکی و سازهای فعالیت می کند که شهرستان کاشان جزء سه شهرستان با بالاترین حجم اعتبارات آبخیزداری در استان اصفهان است.
شریفی گفت: با توجه به سرعت تخریب منابع آب و خاک، کاهش سطح جنگلها و مرتعها، آلودگی محیط زیست، از بین رفتن پوشش گیاهی ناشی از افزایش جمعیت، خسارتهای جبران ناپذیری بر اکوسیستم وارد کرده است که طرح های آبخیزداری و نگرش سیستمی برای مدیریت جامع منابع آب، یک ضرورت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار