کلنگ زنی مدرسه عشایری سه کلاسه میان پیلان گتوند

عشایر خوزستان (پانا) - با حضور رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان آیین کلنگ زنی دبستان سه کلاسه عشایری میان پیلان گتوند برگزار شد .

کد مطلب: ۱۰۰۳۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

عصر چهارشنبه آیین کلنگ زنی دبستان ۳ کلاسه روستای عشایری میان پیلان شهرستان گتوند با حضور حمید قنبری برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان ضمن درود بر روح پرفتوح سردار شهید قاسم سلیمانی و تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه سقوط هواپیما گفت: اقدام جسورانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی بر پیکر آمریکا و استکبار جهانی بود و نشان داد که هیچ کشوری در جایگاهی قرار ندارد که بتواند چشم طمع به مملکت و سرداران ایران اسلامی داشته باشد.

قنبری بیان کرد: آموزش و پرورش عشایر خوزستان داری ۷۰۳ مدرسه در ۱۴ منطقه عشایری است و درخواست های زیادی برای تاسیس مدرسه جدید در روستاهای فاقد مدرسه در هر سه مطقع برای ما ارسال می شود اما چیزی که اهمیت دارد تامین سرپناه ایمن برای برگزاری کلاس درس است.

او ادامه داد: تامین سرپناه برای همه به تنهایی از عهده ما خارج است، برای خروج از این برون رفت به خصوص گذر تحصیلی از ابتدایی به متوسطه اول و دوم نیازمند ورود مردم و خیرین و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هستیم، چرا که آبادانی و توسعه با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش رابطه مستقیم دارد.

او ضمن تقدیر و تشکر از مردم میان پیلان جهت اهدای زمین گفت: آبادانی و آموزش و پرورش محور توسعه است و منطقه ای که دنبال توسعه باشد، باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند و در این صورت است که فضائل اخلاقی و انسانی رشد می کند و تلاش جهت رفع محرومیت آغاز می شود.

قنبری ادامه داد: به همت خیرین مردم عزیز میان پیلان و برای رفع دغدغه دانش آموزانی که برای ادامه تحصیل خود باید به روستاهای مجاور بروند مدرسه سه کلاسه این روستا کلنگ زنی شد.

او در ادامه بیان کرد: پیش بینی شده است است این مدرسه سه کلاسه با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال با همکاری مشترک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس در مهر ماه سال آینده به بهره برداری برسد و دانش آموزان در دو شیفت صبح و عصر و در دو مطقع ابتدایی و متوسطه اول به تحصیل خود ادامه دهند.

قنبری در پایان سخنان خود گفت: هدف از احداث این مدرسه در میان پیلان جلوگیری از ترک تحصیل کردن دانش آموزان منطقه است که تا پیش از این به خاطر مشکلات ایاب و ذهاب از رفتن به روستاهای مجاور منصرف شده و از تحصیل بازمانده اند. امید است که با برنامه ریزی هایی که انجام شده است میزان پوشش تحصیلی متوسطه اول و دوم در عشایر همانند دوره ابتدایی نیز به ۱۰۰ درصد برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار