در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

وزیر دفاع: اقدامات بعدی ایران متناسب با رفتار آمریکایی‌هاست

تهران (پانا) - وزیر دفاع گفت:اقدامات بعدی ایران متناسب با رفتار آمریکایی‌هاست.

کد مطلب: ۱۰۰۳۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر دفاع: اقدامات بعدی ایران متناسب با رفتار آمریکایی‌هاست

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه نشست امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: تصور دشمن از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی این بود که اگر ایشان به شهادت برسد آنها خواهند توانست در منطقه تفرقه ایجاد کنند و خواهند توانست به مردم ایران و عراق بگویند که ما کاری کردیم که مشکل شما را حل کنیم اما مردم عراق و ایران یک حرکت بی‌نظیر و به یادماندنی را در رابطه با این سردار دلاور و قهرمان مبارزه با تروریسم نشان دادند و پیامی را به آمریکایی‌ها دادند که در طول تاریخ آن را فراموش نخواهم کرد.

وزیر دفاع اظهار داشت: در ابتدای کار موضوع مطرح شد که باید نیروهای مسلح انتقام خون این شهید عزیز را بگیرند.

وی افزود: با توجه به توانایی‌هایی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دارند و اراده محکم و قاطعی که برای انتقام در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود داشت این وعده صادق شب گذشته باعث شده که دهها موشک از موشک‌های کوتاه برد جمهوری اسلامی ایران دلیل فاصله‌ای که این اهداف با ما داشت مورد استفاده قرار گرفت یک پایگاه مهم آمریکایی که خودشان گفته‌اند که ما برای این پایگاه هزینه‌های زیادی داشته‌ایم برای اولین بار در تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم مورد اصابت قرار گرفت.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: من این پیروزی بزرگ را به ملت ایران و نیروهای مسلح‌مان تبریک عرض می‌کنم و انشاءالله این حرکت درسی به یادماندنی برای آمریکا باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: تلفات حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد موضوعی است که باید فرصت داشته باشیم آن را بررسی کنیم، طبیعتاً آنها با توجه به خواست مستمر ملت ایران و به ویژه در روز تشییع پیکر شهدا می‌دانستند که این انتقام اتفاق خواهد افتاد، آمادگی‌هایی را کسب کرده بودند البته آمادگی‌هایشان منجر به این نشد که بتوانند جلوی اصابت موشک‌ها را بگیرند اما حتماً تمهیداتی را برای جلوگیری از تلفات انجام داده بودند.

وی افزود: قطعاً اقدام بعدی متناسب با کاری خواهد بود که آنها انجام می‌دهند اما خواست بزرگتری را ملت عزیز ایران داشتند و این خواست بزرگتر حتماً استمرار پیدا خواهد کرد و آن بیرون راندن وجود نحس آمریکایی‌ها از این منطقه است که همواره برای ملت‌های منطقه جز جنگ و بدبختی، ترور و جنایت چیز دیگری به ارمغان نیاورده است.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک شخصیت بین‌المللی مقاومت بود در واقع او یک سرمایه متعلق به همه رزمندگان مقاومت بود. آنها حتماً موضوعاتی را دنبال خواهند کرد اما آنچه که متعلق به ما بود این بود که ما این انتقام سخت را گرفتیم و کار بعدی حتماً متناسب با اقدامی است که آنها انجام می‌دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: آمریکایی‌ها یک جنایت انجام داده‌اند، رئیس جمهور آمریکا دولت این کشور را به یک دولت تروریستی تبدیل کرده است، او دستور یک ترور را در مورد یک مقام نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران در یک کشور دیگری که او میزبان آنها بود و میهمان و میزبان را با هم ترور کردند.

وی افزود: من که به کشورها توصیه کردم و گفتم که اگر در مقابل این جنایت و هر اقدام تروریستی آمریکا سکوت کنید و یا تهدیدآمیز حرف بزنید مطمئن باشید که این کار تعمیم و تسری پیدا خواهد کرد.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: همان‌طور که ملت ایران واکنش نشان دادند آمریکایی‌ها باید بدانند که اقدام تروریستی آنها مورد تأیید نیست. کشورها در مقابل این موضوع مسؤولیت دارند اگر به مسؤولیت تاریخی‌شان عمل نکنند حتماً از آثار و تبعات بسیار منفی این موضوع در امان نخواهند بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار با اشاره به حمایت آلمان و انگلیس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید سپهبد سلیمانی اظهار داشت: بعضی از کشورها متأسفانه به دلیل شرایطی که دارند بعد از جنگ جهانی دوم سیاست کاسه‌لیسی را دنبال کرده‌اند. من فکر می‌کنم اقدام آلمان و انگلیس در تأیید ترور حاج قاسم سلیمانی در این چارچوب قابل تعبیر است. بعضی‌ها هیچ وقت نتوانستند درست تصمیم بگیرند.

وی افزود: ملت ما کاری که برخی از اروپایی‌هایی در دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند و به صدام ملعون و خبیث سلاح شیمیایی دادند هنوز در ذهن دارند و این مواقع زمان‌هایی است که تصمیمات و اقدامات در اذهان مردم می‌ماند و در ذهن ملت ما هم حتماً خواهد ماند.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: تخلیه پایگاه‌های آمریکا در عراق یک مصوبه قانونی در عراق است و طبیعتاً اجرای آن هم با دولت و ملت عراق خواهد بود اما وجود شر آنها در منطقه ضررش برای همه ملت‌ها است و این یک خواست و مطالبه عمومی ملت‌ها است که من معتقدم انشاءالله این مطالبه به کرسی خواهد نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار