توجه به دوره پیش دبستانی، محقق کننده اهداف سند تحول بنیاین است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان پیش‌دبستانی، را تحقق تربیت چند ساحتی مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش برشمرد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه به دوره پیش دبستانی، محقق کننده اهداف سند تحول بنیاین است

علی عسکر نجفی، در بازدید از دوره توانمندسازی مربیان پیش‌دبستانی شیراز، با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان نقشه راهی که همگی ملزم به اجرای آن هستیم، گفت: اساس کار سند تحول بنیادین، تربیت چند ساحتی و چند بعدی است و نظام آموزش سنتی با تأکید بر تربیت تک‌بُعدی یعنی تربیت علمی، از سایر ساحت‌ها غافل شده بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: تربیت دینی و اعتقادی، تربیت سیاسی-اجتماعی، تربیت اقتصادی، تربیت زیستی-بدنی و تربیت اخلاقی ازجمله ابعاد تربیت است که در سند تحول بنیادین مسیر اجرایی شدن هرکدام به‌خوبی ترسیم‌شده است.

او اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌صورت نظام‌مند را نیازمند توجه ویژه به دوره پیش‌دبستانی به‌عنوان اساس آموزش دانست و گفت: اولین و مهم‌ترین مسئله در دوره پیش‌دبستانی شکل‌گیری هویت ایرانی اسلامی کودکان است که می‌بایست به‌طور جدی روی آن کار شود.

نجفی گفت: انتظار از سیاست‌گذاران و برنامه ریزان آموزشی کشور این است که ضرورت رسمی شدن دوره پیش‌دبستانی را در نظر گرفته و برای قرار گرفتن دوره پیش‌دبستانی در نظام آموزش رسمی کشور به‌عنوان یک هدف دراز مدت تأکید کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به تعدد متولیان مراکز پیش‌دبستانی گفت: این امر یک دغدغه برای تعلیم و تربیت است و تلاش ما این است تا آموزش‌وپرورش به‌عنوان متولی اصلی دوره پیش‌دبستانی معرفی شود.

نجفی با بیان این‌که در مراکزی که زیر نظر آموزش‌وپرورش نیستند، تربیت چند ساحتی به‌عنوان هدف اصلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، گفت: جوابگو بودن آموزش‌وپرورش در قبال تمامی ابعاد تعلیم و تربیت در صورتی صحیح است که آموزش‌وپرورش از همان ابتدا، مربیان را از خانواده‌ها تحویل بگیرد و نسبت به تعلیم و تربیت آنان در مراکز پیش‌دبستانی اقدام کند.

در این بازدید، محمد فیاض پور معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش، فرحناز عمادی رئیس اداره آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل، محسن بهشتی‌پور رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان و محمدرضا دست‌آموز کارشناس نظارت بر مراکز پیش‌دبستانی اداره کل، نجفی را همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار