برگزاری کارگاه آموزشی ترویج کتابخوانی و جام باشگاه های کتابخوانی در زبرخان نیشابور

نیشابور(پانا)- جلسه شیوه های ترویج کتابخوانی در مدارس و تبیین شیوه نامه جام باشگاه های کتابخوانی با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور، رئیس انجمن نویسندگان و پژوهشگران ابرشهر(نیشابور) و مدیران مدارس زبرخان در سالن همایش های کانون شهید مطهری شهر قدمگاه نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی ترویج کتابخوانی و جام باشگاه های کتابخوانی در زبرخان نیشابور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان طرح و برنامه ملی برای ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است .

علیرضا سیدآبادی گفت:پس از آموزش های لازم هر مربی که بیشتر در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعال است،(معلمان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و غیره) می‌تواند باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را راه‌اندازی کنند.

او خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌‌های کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان این است که با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ارتباط با نویسنده، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان و... آشنا می شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: با توجه به اینکه ۲۵ دی۹۸ بعنوان فرصت ارسال آثار و مستندات باشگاه ها در نظر گرفته شده بود ولی بدلیل بروز مشکلات در ثبت باشگاه ها و دسترسی به اینترنت و همچنین درخواست های مکرر در تمدید مهلت تعیین شده، بنابراین مهلت ارسال آثار و مستندات باشگاه ها به دبیرخانه شهرستانها تا ۱۰ بهمن ۹۸ تمدید شده است و داوری شهرستانها از ۱۱ تا ۱۵ بهمن و داوری نهایی از ۱۹ بهمن 98 شروع خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان نیز با تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: سردار سلیمانی در قلب ایرانیان جا داشت و اخلاص، اطاعت در عمل، توجه واقعی به مردم، انقلابی بودن، جهاد و مقاومت از ویژگی‌های بارز سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود و تمام خصوصیات یک اسوه واقعی را داشت.

سید مجتبی تاراش ادامه داد: ابعاد شخصیتی سردار شهید سلیمانی بسیار گسترده است و باید در مدارس و در کتب درسی به عنوان یک قهرمان ملی کار شود و ما نیز باید پیرو راه این شهید والا مقام باشیم و بطور یقین جوانان و نوجوانان ادامه دهنده راه حاج قاسم سلیمانی خواهند بود.

تاراش با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌‌های کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است تاکید کرد: از مهمترین اهداف این طرح می توان بهبود کار گروهی، افزایش سرانه مطالعه نسل آینده، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و بررسی و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، آشنایی بچه‌ها با محیط‌های مرتبط با کتاب و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب را می توان نام برد.

او تاکید کرد: باید به کتاب و کتابخوانی اهمیت ویژه ای در مدارس بدهیم. به دلیل اینکه رشد جامعه بالاتر می رود.

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان تصریح کرد: مطمئن باشید با تلاش و پشتکار و اجرای برنامه های متفاوت فرهنگی می توانید در جامعه تغییرات مطلوبی ایجاد کنید، مانند روستای حصار، با تلاشی که در امر کتاب و کتابخوانی داشت توانست روستای برتر دوستدار کتاب در کشور شود.

گفتنی است در حاشیه این جلسه، دو کارگاه آموزشی در خصوص تشکیل باشگاه های کتابخوانی و شیوه های نوین ترویج کتاب توسط کارشناسان و مروجان کتابخوانی ویژه مدیران مدارس زبرخان برگزار شد و از روستای حصار زبرخان به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در کشور بازدید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار