برگزاری مراسم افتتاحیه فاز دوم طرح ملی نماد خراسان رضوی درطرقبه شاندیز

طرقبه شاندیز(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز گفت: طرح نماد یک مهارت بسیار مهم را رصد می‌کند مهارتی که به مثابه زیربنای خیلی از مهارت های دیگر می باشد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم  افتتاحیه فاز دوم طرح ملی نماد خراسان رضوی درطرقبه شاندیز

آیین استانی افتتاحیه فاز دوم طرح ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) به میزبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز با حضور خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ،مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی ،مسئولین استانی و شهرستانی و مدیران آموزشگاههای شهرستان ،ناحیه یک و منطقه تبادکان در خانه معلم طرقبه برگزار شد.

رضا رفسنجانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز ضمن عرض تسلیت شهادت پرافتخار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: طرح نماد یک مهارت بسیار مهم را رصد می‌کند، مهارتی که به مثابه زیربنای خیلی از مهارت های دیگر می باشد. این طرح، نمادی از مشارکت تمام دستگاه ها در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است و یک گفتمان زیبا را برای حفظ و حراست دانش آموزان در برابر این آسیب ها ایجاد می کند.

وی افزود: سند تحول بنیادین بهترین نقشه راه است و چرخش های تحول آفرین و تعلیم و تربیت تمام ساحتی دو راهبرد مهم این سند است و رویکرد مهارت آموزی یکی از رویکردهای حائز اهمیت این سند می باشد و طرح نماد می تواند یکی از بهترین برنامه هایی باشد که در این راستا انجام می شود.

این مقام مسئول ذکر کرد: آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز مجری استانی طرح ملی نماد در استان خراسان رضوی است و در سال تحصیلی گذشته ۱۰۱ مدرسه این شهرستان و همچنین ۱۲ مدرسه از آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد و منطقه تبادکان در طرح نماد حضوری فعال داشتند و اجرای این طرح فرصتی برای شناسایی و آموزش نحوه چگونگی مواجهه با آسیب های اجتماعی دانش آموزان خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز یادآور شد: در سال تحصیلی ۹۸_۹۷ تمام همکاران شهرستان دوره ضمن خدمت این طرح را گذراندند و تمام مهارت های لازم از جمله مهارت خودآگاهی، ارتباط موثر، تفکر نقادانه، همدلی ،روابط ارتباط بین فردی ،مقابله با استرس ،حل مسئله و مهارت تصمیم گیری و تفکر خلاق را فرا گرفتند که این مهارت ها مد نظر سازمان بهداشت جهانی هم می باشد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح موجبات تعامل بیشتر آموزش و پرورش با سایر دستگاه اجرایی شهرستان جهت خدمت رسانی به دانش آموزان فراهم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار