احکام رتبه بندی معلمان آذربایجان شرقی صادر شده و از امروز در اختیار معلمان قرار می‌گیرد

تبریز (پانا) - جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عصر روز گذشته با حضور استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
احکام  رتبه بندی معلمان آذربایجان شرقی صادر شده و  از امروز در اختیار معلمان قرار می‌گیرد

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با قدردانی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان در اصلاح شاخص‌های سوادآموزی، بیان کرد : در سایه تلاش‌های صورت گرفته، شاخص بی‌سوادی در استان تا 5 درصد کاهش یافته است و برای ریشه‌کردن کردن آن یک اهتمام جدی نیاز است.

او بازماندگی از تحصیل را یکی از معضلات اجتماعی نام برد و افزود: باید مشکلات موجود در این بخش را شناسایی کرده و برای آن چاره‌اندیشی کنیم وگرنه با مدیریت و اقدامات کلیشه‌ای نمی توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

پورمحمدی، افزایش نرخ باسوادی در کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: نرخ باسوادی قبل از انقلاب اسلامی، 50 درصد بود که با تلاش و جدیت به 95 درصد رسیده است و اگر کمی همت کنیم 5 درصد باقی‌مانده نیز قابل حل است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز طرح رتبه‌بندی معلمان در استان، گفت: معلمان و فرهنگیان عزیز به‌رغم تاثیر بسیار بالایی که در جامعه دارند از حقوق و امکانات رفاهی اندکی در مقایسه با سایر کارمندان دولت برخورد هستند که امیدواریم تصمیمات عملیاتی مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.

او همچنین خواستار اجرای دقیق و اصولی طرح رتبه‌بندی معلمان در استان شد و گفت: این طرح نباید همچون طرح‌های همسان‌سازی اجرا شود، بلکه باید متناسب با سابقه، تحصیلات و سایر شاخص‌ها از سوی اداره کل آموزش و پرورش اجرا شود.

پورمحمدی از برگزاری جلسه ویژه حل مشکل مسکن فرهنگیان استان در هفته آینده خبر داد و گفت: این موضوع در جلسه کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، گفت: کشور ما این روزها حال و هوای دیگری دارد و میلیون‌ها انسان برای تشییع و احترام به یک انسان فداکار به خیابان‌ها آمده و از او به عنوان سردار دل‌ها یاد می‌کنند.

او ادامه داد: این شهید بزرگوار در طول عمر خود در قلب خیل عظیمی از مردم ایران و جهان جای گرفته و باید راهش ادامه یابد.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل پرداخت و گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در استان از امروز آغاز شده و احکام صادر شده از فردا در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت تعدادی از دفاتر تسهیل‌گری استان در مناطق حاشیه‌نشین و محروم، از آمادگی برای شناسایی علل بی‌سوادی در استان بویژه در حوزه زنان سرپرست خانوار خبر داد.

در این جلسه موضوع حمایت یک و نیم میلیارد تومانی از دانش‌آموزان استثنایی و بازمانده از تحصیل نیز تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار