واکنش ها به حملات موشکی سپاه به عین الاسد

محسن رضایی : تا چند ساعت آینده همه تلفات، حمله موشکی ایران به عین الاسد را اعلام خواهیم کرد

تهران (پانا) –- عملیات انتقام سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شب گذشته با شلیک ده ها موشک زمین به زمین به پایگاه هوایی عین الاسد عراق یعنی محل تجمع سربازان آمریکایی شروع شد بازتاب های گسترده ای در محافل سیاسی داخل و خارج از ایران و به ویژه رسانه ها داشت . این درحالی است که از یک سو پنتاگون با تایید این حمله درحال ارزیابی میزان خسارت های وارده است و از سوی دیگر قراربود دونالد ترامپ رییس جمهورآمریکا عصر چهارشنبه در این باره صحبت کند که این برنامه لغو شود . ترامپ پیش از این در یک پیام توییتری نوشته بود « همه چیز خوب است » !

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ها به حملات موشکی سپاه به عین الاسد

بامداد امروز( چهارشنبه ) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به این حمله اعلام کرد که در حال برآورد خسارات اولیه حملات هوایی ایران به پایگاه‌های خود در عراق است. این منبع در بیانیه‌ای رسماً هدف قرار گرفتن دست‌کم دو پایگاه در عراق که میزبان نیروهای آمریکا و ائتلاف است (عین‌الاسد و اربیل) را تأیید کرد. پنتاگون همچنین اعلام کرد:همه اقدامات لازم را برای حمایت از سربازان آمریکایی و شرکا و هم پیمانان آمریکا در منطقه بکار می‌گیریم.

از سوی دیگر پنتاگون اعلام کرد: ایران بیش از ۱۲ موشک به سمت نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شلیک کرد.روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دستکم دو پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در الأسد و اربیل را هدف قرار داده است. در حال کار بر روی ارزیابی اولیه خسارت هستیم.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد: پس از حمله سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق، دونالد ترامپ به منظور بررسی تحولات با شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد. درهمین رابطه خبرگزاری تسنیم به نقل از یک منبع آگاه در ایران نوشت : دست‌کم۸۰ تروریست آمریکایی در عملیات انتقام سپاه و شلیک موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد به هلاکت رسیدند. به گفته این منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست کم 104 هدف از مواضع آمریکایی‌ها و متحدانش، در منطقه شناسایی شده اند که اگر آمریکایی‌ها مجددا مرتکب هرگونه خطایی شوند، این مواضع هدف حمله قرار خواهند گرفت. این منبع آگاه در اطلاعات سپاه تاکید کرد در حمله موشکی بامداد امروز، پانزده موشک به پایگاه عین الاسد اصابت کرده که هیچکدام بوسیله سیستم راداری ارتش تروریسم آمریکا رهگیری نشده‌اند.به گفته این منبع مطلع، دقت و شدت اصابت موشک‌های شلیک شده به حدی بوده است که برخی از آن‌ها همزمان چند هدف حساس را تخریب کرده‌اند.

پایگاه نظامیان آمریکایی در عین الاسد عراق از پایگاه‌های بسیار مهم است که در آن تمام هواپیما‌های بدون سرنشین و بالگرد‌های امریکا مستقر هستند. در این پایگاه نظامی چهار هزار نظامی آمریکا حضور دارند. رابطان خبری خبرگزاری تسنیم در عراق می‌گویند مجروحان حمله موشکی بامداد امروز به پایگاه عین الاسد، با بالگرد به بغداد منتقل شده‌اند و ارتش تروریستی آمریکا از بخش بهداشت عراق درخواست کمک کرده است.

واکنش شخصیت های داخلی و خارجی

سرلشگر باقری ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعلام کرد: هرگونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده تر و قاطع تر در پی خواهد داشت. وی افزود : عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم امریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی می باشد و از این پس هرگونه شرارت جدید امریکا با پاسخی قوی تر، کوبنده تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.
وی تصریح کرد: اینک وقت آن رسیده است تا سردمداران شرور ایالات متحده با درک توانمندی جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ی وسیعی از جغرافیای جهان، روشی اصولی را اتخاذ کرده و هر چه سریعتر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج نمایند.

محسن رضایی نیز گفت: تا چند ساعت آینده همه تلفات، حمله موشکی ایران به عین الاسد را اعلام خواهیم کرد. وی با بیان اینکه اقتدار و حیثیت آمریکا موشک باران شد، گفت: بزودی آماری از تلفات تجهیزاتی و انسانی وارده شده به آمریکایی‌ها اعلام خواهد شد. ما ثبت کردیم که آمریکا با این همه تجهیزات پیشرفته و آماده‌باش نتوانستند از سامانه‌های خود استفاده کنند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دستمان روی ماشه است، گفت: اگر آمریکایی‌ها خطایی کنند فوران خشم نیروهای انقلاب را خواهند دید.

از سوی دیگر علی ربیعی سخنگوی دولت با قدردانی و اعلام حمایت از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه هوایی آمریکایی «عین الاسد» در عراق، گفت: ما به دنبال جنگ نبوده‌ایم اما هر تجاوز دیگری پاسخ سخت‌تر و کوبنده‌ترخواهد گرفت. وی در یک پیام توییتری نوشت : از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق وعده صادق تشکر و حمایت می‌کنیم.

هم‌چنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در اولین واکنش به این اقدام در توئیتی با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد. وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در اظهاراتی عملیات موشکی سپاه پاسداران به مواضع ارتش آمریکا در عراق را دفاع مشروع به تجاوز دانست و تصریح کرد: عملیات صبح امروز اقدامی تصریح شده در منشور ملل متحد و شناخته شده در حقوق بین الملل عرفی است.

همچنین برهم صالح رییس جمهوری عراق در صفحه توییتر خود نوشت: «سلامتی برای عراق عزیز و اربیل پایتخت کردستان.» نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توئیتی نوشت، از نزدیک اوضاع را رصد می کند. ما باید از امنیت اعضای ارتش مطمئن شویم که شامل پایان تحریکات غیرضرور از جانب دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و درخواست برای پایان خشونت‌ها از سوی ایران است. آمریکا و جهان نمی‌تواند جنگ را تاب بیاورد. رند پال، سناتور جمهوری‌خواه آمریکاهم به دنبال حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق در توییتر نوشت: من برای امنیت سربازانمان در عراق دعا می‌کنم. در حالی که ترجیح می‌دادم آن‌ها مدت‌ها قبل به خانه بازمی‌گشتند . ما باید پیش از آن که این مساله به جنگ بی‌پایان دیگری در خاورمیانه بینجامد، از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم.

"مارکو روبیو" سناتور جمهوریخواه آمریکا نیز در رابطه با حملات موشکی ایران به پایگاه های آمریکا در عراق در پاسخ به اقدام تروریستی دولت ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، گفت، آمریکا برای حمله سه شنبه شب سپاه پاسداران آمادگی داشت. رئیس جمهوری (دونالد ترامپ) گزینه های بسیاری برای پاسخ دارد. به زودی ارزیابی کامل تری از این حمله خواهیم داشت.

"میت رامنی" سناتور جمهوریخواه در صفحه توئیترش نوشت: خدواند از نیروهای ما در عراق حفاظت می کند. حملات ایران که نیروهای آمریکا، ائتلاف و عراق را هدف قرار داد محکوم می کنم.

توئیت "باب منندز" سناتور دمکرات هم آمده است، دیشب درباره حملات ایران با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، صحبت کردم و همچنان از نزدیک وضعیت نیروها را رصد می کنم و در کنارشان خواهم بود.
«مردم آمریکا علاقه ای به جنگی جدید، بی پایان، بدون هدف و راهبرد خاورمیانه ندارند. ما باید توجه خود را به حمایت از آمریکایی ها، دارایی ها، متحدان آمریکا و مردم بی گناه و متحمل پیامدهای جنگ معطوف کنیم.
اگر ترامپ قصد دارد به گیری نظامی با ایران ادامه دهد باید قبل از هر کاری به کنگره بیاید، درباره هدف این کار و نحوه دستیابی به این هدف توضیح دهد و مجوز بگیرد. کنگره نهایت قدرت و اختیارات قانونی خود را برای نظارت بر سیاست خارجی کشور در دوران اغتشاش و هرج و مرج به کار می گیرد.»

"ریک اسکات" نیز توئیت کرد، مردان و زنان ما متحدترین مردم در دنیا هستند. ترامپ نشان داد هر کار لازم برای حفاظت از آنهایی که به کشور خدمت می کنند را انجام می دهد. ایران باید این مساله را در نظر بگیرد.

در توئیت "تد کروز" هم ادعا شده است ترامپ تروریست ها را نابود و آمریکا را ایمن می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار