لرستان رتبه چهارم شیوع ناشنوایی و کم شنوایی کشور را دارد

خرم آباد (پانا)- هفت هزار ناشنوا و کم شنوا تحت حمایت هستند و استان لرستان رتبه چهارم شیوع این عارضه را در کشور دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
لرستان رتبه چهارم شیوع ناشنوایی و کم شنوایی کشور را دارد

فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد:‌ از این تعداد چهارهزار نفر خدمات مستمر مالی دریافت می‌کنند و تاکنون عمل کاشت حلزون برای ۱۵۰ کودک انجام شده است.

او رواج ازدواج‌های فامیلی و به دنبال آن ایجاد مشکلات مادرزادی را مهمترین علت شیوع کم شنوایی و ناشنوایی در لرستان دانست و ادامه داد: بخش عمده‌ای از کمک‌های غیرمستمری مالی این سازمان به معلولان، مداخلات پیشگیری و جلوگیری از نقص در کودکی است.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: هزینه کاشت حلزون در کشور بالاست که با مشارکت خیران، کمک‌های سازمان و اعتبارت دولتی توانستیم کاشت حلزون را به‌موقع برای ۱۵۰ کودک به انجام برسانیم.

توکلی با بیان اینکه ایجاد فضای مناسب یرای آموزش کوکان مبتلا به این عارضه و خانواده آنها در دستور کار بوده است تصریح کرد: همچنین بخش عمده‌ای از ناشنوایان و کم‌شنوایان تحت پوشش سازمان، خدمات آموزشی لازم را از مراکز توان‌بخشی بهزیستی استان دریافت کردند.

او همچنین تصریح کرد: تا سال ۹۶ تنها ۲ مرکز ناشنوایان تحت عنوان آموزش و توان‌بخشی کودک و خانواده در استان فعال بود که اکنون به چهار واحد رسیده و مددجویان تحت پوشش را به صورت چرخشی و دوره ای آموزش می دهند.

۴۸ هزار معلول تحت حمایت خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی لرستان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار