زندگی «باب دیلن» فیلم سینمایی می‌شود

تهران (پانا) - زندگی «باب دیلن» خواننده برجسته امریکایی در فیلمی به کارگردانی جیمز منگولد بازآفرینی می‌شود. تیموتی شالومی بازیگر نقش دیلن در این اثر سینمایی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
زندگی «باب دیلن» فیلم سینمایی می‌شود

به گزارش ددلاین، جیمز منگولدکه این روزها فیلم «فورد در برابر فراری» را بر پرده سینماها دارد درحال بستن قرارداد کارگردانی فیلم جدید خود با کمپانی فاکس سرچ لایت است. این فیلم Going Electric نام دارد و تیموتی شالومی بازیگر فیلم «Call Me by Your Name» در حال مذاکره برای ایفای نقش باب دیلن جوان در این فیلم است.

باب دیلن را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان و آهنگ‌سازان تاریخ دانست؛ کسی که همچنان در ۷۸سالگی محبوبیت عظیم خود را حفظ کرده و تا امروز هم آثار مختلفی براساس زندگی او تولید شده است. این روزها مراحل پیش‌تولید این فیلم سینمایی آغاز شده است که به سال‌های اولیه‌ی فعالیت باب دیلن در صنعت موسیقی و درخشش او و حرکت این آهنگ‌ساز در مسیر تبدیل‌شدن به یکی از نمادهای صنعت موسیقی می‌پردازد.

شالومی که در سال‌های اخیر به‌لطف درخشش در فیلم Call Me by Your Name بیش از پیش شناخته شده است، به‌تازگی در فیلم زنان کوچک (Little Women) به‌کارگردانی گرتا گرویگ حضور داشته و در درام تاریخی پادشاه (The King) محصول نتفلیکس هم نقش هنری پنجم را ایفا کرده است. همچنین امسال او را در یکی از مطرح‌ترین فیلم‌های علمی‌تخیلی ۲۰۲۰ به‌نام تل‌ماسه (Dune) به‌کارگردانی دنی ویلنوو خواهیم دید؛ اثری که در آن هم‌بازی افراد سرشناسی چون اسکار آیزاک، جاش برولین، دیو باتیستا، زندیا، استلان اسکارسگارد، جیسون موموآ، ربکا فرگوسن و خاویر باردم بوده است.

از طرف دیگر جیمز منگولد را هم با فیلم‌های متعددی می‌شناسیم، از جمله فیلم لوگان (Logan) با محوریت ولورین که یکی از بهترین آثار کمیکی این سال‌ها محسوب می‌شود. جدیدترین ساخته‌ی این کارگردان هم با نام فورد در برابر فراری (Ford v Ferrari) مدتی قبل اکران شد و توانست نظر مثبت منتقدان را به‌دنبال داشته باشد؛ فیلمی با حضور مت دیمون (در نقش کارول شلبی) و کریستین بیل (در نقش کن مایلز) که براساس ماجراهایی واقعی تولید شده است و به اتفاقات پیرامون رقابت شرکت‌های فورد و فراری و مسابقات ۲۴ ساعته لمان در دهه‌ها قبل می‌پردازد.

در کنار شبه‌مستند Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story by Martin Scorsese از مارتین اسکورسیزی که سال گذشته توسط نتفلیکس پخش شد، یکی از آخرین آثار ساخته‌شده براساس باب دیلن فیلم من آنجا نیستم (I'm Not There) محصول سال ۲۰۰۷ بوده است؛ فیلمی به‌کارگردانی تاد هینز که در آن شاهد حضور ۶ بازیگر در قالب ۶ پرسونای مختلف از دیلن بودیم، از کریستین بیل، کیت بلانشت و مارکوس کارل فرانکلین تا ریچارد گیر، بن ویشا و هیث لجر. همچنین پیش از آن اسکورسیزی در سال ۲۰۰۵ هم مستند راهی به خانه نیست (No Direction Home) را با محوریت این خواننده‌ی سرشناس کارگردانی کرد تا به تأثیرات او روی صنعت موسیقی بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار