با پیشنهاد شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی و تصویب هیات دولت

نرخ سود بازرگانی ترخیص ماشین آلات مورد نیاز صنایع داخلی برای نمایشگاه‌ها حذف شد

تهران (پانا) - هیات دولت پیشنهاد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران مبنی بر صفر شدن نرخ سود بازرگانی ترخیص دائم ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز صنایع داخلی که در نمایشگاه های داخلی به نمایش گذاشته می شوند، را به تصویب رساند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نرخ سود بازرگانی ترخیص ماشین آلات مورد نیاز صنایع داخلی برای نمایشگاه‌ها حذف شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران، بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران از تصویب پیشنهاد این شرکت در جلسه هیات وزیران خبر داد.

حسین‌زاده اعلام کرد: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران پیشنهاد خود به هیات دولت را به منظور تسهیل در ورود و ترخیص تجیهزات و کالاهای مورد نیاز صنایع داخلی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران به نمایش گذاشته می شوند، ارایه داد که هیات وزیران نیز این پیشنهاد را به تصویب رساند.

وی افزود: طبق این مصوبه از این پس آن دسته از ماشین آلات و سایر کالاها که به صورت موقت در داخل کشور برای نمایش در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی قرار داده می شوند، مشروط به عدم امکان ساخت داخل و با تائید وزارت صمت از سود بازرگانی هنگام ترخیص قطعی معاف خواهند شد.

حسین‌زاده همچنین به راه‌اندازی گمرک در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این دو اقدام صورت گرفته به منظور تسهیل در ورود تکنولوژی ها و کالاهای سرمایه ای و واسطه ای مورد نیاز صنایع داخلی و ارایه خدمات به تولید کنندگان و صادر کنندگان کشور صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در پایان با اشاره به سال رونق تولید و تاکید مقام معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی، یادآور شد: این شرکت تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده تا بتواند به عنوان یکی از حامیان اصلی کالاهای ایرانی تلقی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار