روز وداع با مالک اشتر زمان

تهران (پانا) -  تهران حال و هوای دیگری به خود گرفته است، حال و هوایی وصف ناپذیر. مردم پیکر های پاک و مطهر شهیدان راه اسلام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران ایشان را از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
روز وداع با مالک اشتر زمان

در ابتدا رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای با دلی پر درد و چشمانی اشک بار بر پیکرشان نماز خواند.
در مسیر حرکت خودرو حامل پیکر شهدا ازدحام جمعیت به قدری زیاد بود که گاهی مجال حرکت برای آن نمی گذاشتند.
در این بین با تعدادی از دوستداران سردار سلیمانی و یاران با وفای ایشان مصاحبه ای انجام دادم.
وقتی از آنها پرسیدم که اگر حاج قاسم الان پیش شما بود چه حرفی می خواستید که به ایشان بزنید با بغض توی گلو می گفتند: سردار خوشا به حالت که در راهی درست و خداپسندانه قرار گرفته ای لطفاً برای هم دعا کن تا ما هم مثل شما در این راه قرار بگیریم و یا می گفتند آقا از تمام وجودم دوستت داریم.
وقتی از آنها می پرسیدم که آیا این انتقام که انتظارش را دارید پاسخگوی خون ریخته شده شهدا را جبران می کند می گفتند که حاج قاسم مالک اشتر زمانه ما است و این انتقام فقط مسکنی است که اثر کوتاهی دارد اما بالاخره تاثیر خود را دارد.
هر کدام از آنها درباره چگونگی گرفتن انتقام نظرات مختلفی داشتند: بعضی می گفتند کسی در حد مالک اشتر ما نیست اما باید یکی از عزیزان آنها را بکشیم و بعضی می گفتند که به هیچ وجه یک راه کافی نیست و باید تا آخرین نفر آنها را کشت.
حال درست است که ما سردار سلیمانی خود را از دست دادیم اما هزاران هزار سردار سلیمانی دیگر به وجود آمده که نمی گذارد راه او ناتمام بماند و آن را تا آخر ادامه خواهند داد.
*مرتضی شفقی خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۳

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار