بررسی باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی‌های مختلف در شورای شهر تهران

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز پرونده چند پلاک ثبتی مختلف را در خصوص باغ بودن یا نبودن مورد بررسی قرار دادند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی باغ بودن یا نبودن پلاک ثبتی‌های مختلف در شورای شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز چندین پرونده بررسی باغ بودن یا نبودن پلاک‌های ثبتی املاک مختلف را بررسی کردند.

پیش از این محسن هاشمی اعلام کرده بود به دلیل افزایش پرونده‌های باغات و بلاتکلیف بودن مالکان آنها، سه شنبه‌ها یکی درمیان تمام وقت جلسات شورا به بررسی پرونده باغات اختصاص خواهد یافت. یکی از پرونده‌های مورد بررسی در جلسه امروز پلاکی به مساحت هزار و ۱۹۸ متر مربع در خیابان نیاوران در منطقه یک بود که محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: کاربری قدیم این پلاک ثبتی مسکونی بوده و در حال حاضر در پهنه M۱۱۲ قرار دارد. با وجود ۴۳ اصله درخت کمیسیون ماده ۷ رای به باغ بودن آن داده اما کمیسیون معماری اعتقادی به باغ بودن ندارد.

نژاد بهرام در این رابطه توضیح داد: ۵ ملاک برای اینکه ملکی باغ است یا نه وجود دارد که باید بر اساس همین مستندات در خصوص پلاک‌های ثبتی تصمیم گیری کنیم.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورا در مخالفت با تصمیم کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: پیش از این در مورد این پرونده رای صادر شده بنابراین باید همان روال همیشگی در چنین مواردی طی شود که سرانجام اعضا دوباره این پرونده را به کمیسیون شهرسازی ارجاع دادند.

پلاک ثبتی دیگری در منطقه نیاوران امروز مورد بررسی اعضا قرار گرفت. این پلاک مساحتی سه هزار و ۸۲ متر مربع داشت که در گذشته کاربری آن آموزشی بود و در پهنه A۱۲۲ قرار داشت که کمیسیون ماده ۷ به دلیل وجود ۵۷ اصله درخت رای به باغ بودن آن داده بودند و کمیسیون شهرسازی نیز به دلیل درختان انبوه و ارزشمند آن ملک را باغ تشخیص داد که اعضا پیشنهاد کمیسیون معماری و شهرسازی را با ۱۲ رای تصویب رساند. همچنین باغی در منطقه ۲۱ به مساحت ۱۷ هزار و ۵۹۷ متر مربع بر اساس رای کمیسیون ماده ۷ و کمیسیون شهرسازی رای به باغ نبودن داده بودند که اعضا با ۷ رای موافق و ۷ رای مخالف نظر کمیسیون‌ها را رد و این زمین باغ تشخیص داده شد.

یکی دیگر از زمین‌هایی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت پرونده باغی ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربعی در منطقه ۳ و در تقاطع آرارات و سئول بود که از سوی سالاری اعلام شد بخشی از ملک در اختیار شهرداری و بخش دیگر در اختیار یک مجتمع قضایی است که محسن هاشمی اعلام کرد نباید در جریان پرونده باغات اسمی از مالک آورده شود.

رسولی نیز در رابطه با این پرونده گفت: این ملک فاقد پروانه است و غیرمجاز ساخته شده و تعداد محاسبه درختان درست نیست.

میرلوحی هم در ادامه سخنان رسولی گفت: متاسفانه کسانی در این ملک ساخت و ساز کردند که باید ناظر باشند و درخواست کرد این ملک را باغ اعلام کنیم.

محسن هاشمی درخواست کرد در جریان بررسی پرونده باغات مواردی که به موضوع باغ بودن ارتباطی پیدا نمی‌کند را وارد پرونده نکنند تا جوسازی نشود.

صدراعظم نوری درباره این ملک گفت: پیش از این مجوز ساخت و ساز در این زمین داده شده و در حال حاضر زمین نوعیت باغ بودن را ندارد.

در نهایت اعضا به باغ بودن این ملک رای دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار