برخورد قانونی دستگاه قضایی با تخریب کنندگان منابع طبیعی و جنگلی در اردبیل

اردبیل (پانا) - دستگاه قضایی در صیانت از اراضی ملی مصمم است و با تخریب کنندگان منابع طبیعی و جنگلی برخورد قانونی می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۳۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برخورد قانونی دستگاه قضایی با تخریب کنندگان منابع طبیعی و جنگلی در اردبیل

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری اردبیل در جلسه شورای حفظ حقوق بی تامل در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: همه مردم در همکاری و هماهنگی با دستگا ههای متولی باید در بحث حفاظت و صیانت از اموال عمومی و بیت المال چه در امور اراضی و چه در منابع طبیعی، جنگل‌ها و محیط زیست جدی باشند.

او بیان کرد: اگر دیدگاه مردم و مسئولان درباره حفاظت از عرصه‌های طبیعی اصاح نشود باز شاهد تخریب و تصرف اراضی ملی خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه عنوان کرد: شعبه‌های خاصی برای رسیدگی به پرونده‌های تخریب مراتع و اراضی ملی تشکیل شده و به موقع رسیدگی لازم به تخلفات صورت می‌گیرد.

عتباتی اظهار کرد: مردم نباید اجازه فرصت طلبی را به هیچ یک از سودجویان بدهند و هرگونه تخلف را در سریعترین زمان ممکن به مراجع ذیصلاح گزارش کنند.

او گفت: در این استان اقدامات خوبی در پیشگیری از تخریب منابع طبیعی و مراتع و نیز جلوگیری از ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز انجام گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: دستگاه قضایی با تخلفات در عرصه تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و تضییع حقوق بی تامل و نیز با کسانی که با سهل انگاری خود موجب ضربه به بیت المال بشوند، طبق قانون با قاطعیت برخورد می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم در این جلسه با اشاره به اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی مشارکت مردم و نهاد‌های مربوطه الزامی است، گفت: در سال‌های اخیر جلوی تخریب مراتع و جنگل‌های استان گرفته شده و انتظار می‌رود مردم مشارکت بیشتری در حفظ منابع طبیعی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار