اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس اردبیل

اردبیل (پانا) - در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر طرح یاریگران زندگی در 20درصد مدارس استان اردبیل در حال انجام است.

کد مطلب: ۱۰۰۳۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: طرح یاریگران زندگی با ارتقای مهارت‌های خودکنترلی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان به همراه جلب مشارکت و مداخله موثر اولیا و مربیان و تشکل‌های دانش‌آموزی، بیش از گذشته زمینه ارتقای عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر در مدارس را فراهم خواهد کرد.

سیدغلامحسن خلیلی موسوی مهم‌ترین هدف این طرح را ارتقای مهارت‌های بازدارندگی و صیانت در کانون‌های دانش‌آموزی و افزایش قدرت "نه گفتن" در بین دانش‌آموزان با اولویت پیشگیری از اعتیاد ذکر کرد.

مسوولان استان اردبیل از چندی پیش افزایش اعتیاد را نگران‌کننده دانسته و بر مشارکت همگانی برای برای پیشگیری از آن تاکید می‌کنند.

به گفته آنها ،سن اعتیاد در استان کاهش یافته و خانواده‌ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود و نحوه ارتباطات آنها با دوستان در بیرون از خانه باشند.

خطر تغییر مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی جدی است و کشفیات در استان اردبیل نشانگر روی آوری سودجویان به سمت توزیع مخدرهای صنعتی و نیمه‌صنعتی در جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار