ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای کرمان

تهران (پانا) - مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک نیمه سنگین در محورهای استان کرمان و مه‌گرفتگی در محورهای چهار استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای کرمان

بر اساس اعلام مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، بارش برف در محور جزیره اسلامی استان آذربایجان شرقی گزارش شده است و همچنین مه گرفتگی همراه با کاهش دید در اکثر محورهای استان زنجان، محور مراغه-هشترود استان آذربایجان شرقی، محورهای مشهد -کلات، مشهد-فریمان و مشهد-چناران استان خراسان رضوی و محور محور سقز-دیواندره استان کردستان مشاهده می‌شود.

همچنین بار ترافیک در مسیر محورهای بم به کرمان، سیرجان به کرمان، رفسنجان به کرمان و راور به کرمان در استان کرمان پرحجم و به صورت مقطعی نیمه‌سنگین گزارش شده است.

ترافیک در ورودی پایتخت نیز در آزاد راه قزوین به کرج در محدوده مهرشهر تا پل فردیس و در ادامه آزادراه کرج به تهران در محدوده پل فردیس تا پل کلاک نیمه سنگین گزارش شده است.

سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

همچنین بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر سبب تجمع آلاینده‌ها طی امروز (۱۷ دی ماه) و برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود.

نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات امروز (۱۷ دی) با برقراری جو آرام و آسمان صاف همزمان با آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

طی امروز (۱۷ دی ماه) افزایش پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر سبب تجمع آلاینده‌ها می‌شود و احتمال می‌رود کاهش کیفیت هوا را در بیشتر مناطق پایتخت شاهد باشیم بنابراین با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران و انباشت آلاینده‌ها در طول روز بر غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته افزوده و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

با تداوم وضع جوی تا صبح چهارشنبه (۱۸ دی ماه) با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود. در طول روز نیز شرایط پایدار و سکون جو پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و کیفیت هوای مناطق پرتردد در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند.

در شامگاه چهارشنبه (۱۸ دی ماه) برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با افزایش نسبی میزان ناپایداری جوی و رشد ابر در ساعات پایانی فردا غلظت آلاینده‌ها نسبت به شب گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۹۶ و هوا در شرایط سالم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار