احداث بازارچه گامی در جهت احیای صنایع دستی شهرستان اشکذر

یزد (پانا) - فرماندار اشکذر گفت: تنوع، جذابیت و زیبایی صنایع دستی شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از دستاوردهای مهم هنرمندان، نقش مهمی در معرفی فرهنگ و هویت سالیان گذشته مردمان این منطقه داشته باشد و احداث بازارچه صنایع دستی می تواند دغدغه فعالان این عرصه را جامعه عمل بپوشاند.

کد مطلب: ۱۰۰۳۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
احداث بازارچه گامی در جهت احیای صنایع دستی شهرستان اشکذر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی نسب" فرماندار به همراه "ادیبان" رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر از بازارچه صنایع دستی در محل بازارچه قدیم رنگرزی در کنار مسجد ملا احمد، حمام، مسجد جامع و حسینیه قدیمی رضوانشهر بازدید کرد.

فرماندار اشکذر به احیاء رشته های فراموش شده صنایع دستی شهرستان با همکاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب بستر و شرایط لازم را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا این بخش، صنایع دستی شهرستان را توانمندتر از گذشته کند.

هادی هادی نسب همچنین اظهار کرد: تنوع، جذابیت و زیبایی صنایع دستی شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از دستاوردهای مهم هنرمندان، نقش مهمی در معرفی فرهنگ و هویت سالیان گذشته مردمان این منطقه داشته باشد و احداث بازارچه صنایع دستی می تواند دغدغه فعالان این عرصه را جامه عمل بپوشاند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر با بیان اینکه پروژه احداث بازارچه صنایع دستی رضوانشهر از سال ۹۷ شروع شده، گفت: اجرای سقف های بازارچه به صورت فیل پوش با خشت خام، اجرای ستون ها و کانال تاسیسات، استحکام بخشی دیوارها، مرمت غرفه ها، گذرها، کاهگل بدنه ها و اجرای کاهگل و آجر فرش پشت بام از اهم فعالیت های مرمتی انجام شده در این پروژه است.

محمود ادیبان با بیان اینکه عملیات احداث این بازارچه بیش از 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: بالغ بر 300 میلیون تومان اعتبار جهت احداث بازارچه صنایع دستی رضوانشهر هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار