بابویی: توسعه تربیت همه جانبه دانش آموز در گرو گسترش ورزش دانش آموزی است

تهران (پانا) - حسین بابویه، رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور در مجمع عمومی هیئت های ورزشی دانش آموزی که با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، تشکیل شد از اهمیت ورزش دانش آموزی در توسعه ورزش کشوری سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۰۲۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بابویی: توسعه تربیت همه جانبه دانش آموز در گرو گسترش ورزش دانش آموزی است

بابویی ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام، سپهبد سلیمانی گفت: خدمات این سردار رشید اسلام هیچگاه در تاریخ ایران فراموش نمی شود. سردار سلیمانی انسان به تمام معنای فارغ از هر گرایشی بود.
او در رابطه با تاثیرگذاری شهر تهران بر ورزش کشوری گفت: شهر تهران در ارتقای ورزش کشور تاثیرگذار است. این شهر را به دلیل حضور نیروی انسانی قوی نمی توان نادیده گرفت و ورزش کشور منهای تهران، قابل ارائه نیست. امروز تهران با وجود محدودیت ها و کمبودها باعث افتخار است. از مدیر کل شهر تهران و حمایتهای ایشان جهت حمایت از ورزش دانش آموزی سپاسگزارم.
بابویی افزود: باید دید فدراسیون هیات ورزش دانش آموزی کجای ورزش کشور است؟ واگن های ورزش دانش آموزی روی ریل های ورزش کشوری در حال حرکت است. می خواهیم از ظرفیت سیستم اداری آموزش و پرورش استفاده شود. مقصد این قطار همانی است که نظام بزرگ تعلیم و تربیت تعریف کرده است. ما از ابزارهای خودمان همان اهداف آموزش و پرورش را دنبال می کنیم.
بابویی گفت: اگر قرار است از هیات دانش آموزی همانی را بخواهیم که از فدراسیون های دیگر می خواهیم تناقض ایجاد می شود. ما در آموزش و پرورش از این ظرفیت برای توسعه تربیت همه جانبه دانش آموز استفاده می کنیم.
رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: کاری که فدراسیون ورزش دانش آموزی انجام می دهد این است که هدف و چشم انداز را مشخص کرده ایم و هدفمان توسعه ورزش تربیتی است و برای اینکه ما به عنوان یک مرجع مطمئن در بخش استعدادیابی شناخته شویم، اقدامات گسترده ای انجام شد. اکنون باید به دنبال منابع جدید باشیم و این نیاز به جد در حوزه ورزش دانش آموزی احساس می شود.
او با اشاره به تعریف استعدادیابی در ورزش دانش آموزی گفت: باید مدیر و معلم آموزش داده شوند و صرفا نمی توان مسابقه برگزار کرد. اکنون جای خالی معلم های رسمی در ورزش کشور دیده می شود. باید موضوع استعدادیابی داشته باشیم پس برای برگزاری مسابقه باید ملزومات آن را تهیه کنیم.
بابویی با اشاره به نقدهایی که درباره موضوع تعطیلی ورزش مقطع ابتدایی وجود دارد، گفت: در مقطع ابتدایی مسابقات تعطیل نشده است بلکه این مسابقات براساس سند تحول بنیادین به نام استعدادیابی است که برگزار می شود. در سنین بالاتر در ورزش نمی توان استعدادیابی کرد و در روند چندسال باید سواد حرکتی دانش آموز افزایش پیدا کند.
او همچنین بیان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا دانش آموز ابتدایی اگر وارد مسابقات ورزشی شد، مدال بگیرد و نفس ورزش کردن دانش آموز مهم باشد نه اینکه همان استعدادهایی هم که هست، بسوزانیم. اینکه دانش آموز ابتدایی برای آمدن به ورزش تشویق شود، اهمیت دارد.
بابویی گفت: باید به توسعه بازی های ورزش مقطع ابتدایی اهمیت دهیم. اگر خیل تعداد دانش آموزان در ورزش افزایش پیدا کند، می توانیم در آینده استعدادیابی را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار