بولتون: حاضرم در محاکمه استیضاح ترامپ شهادت بدهم

تهران (پانا) - مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا امروز (دوشنبه) گفت، چنانچه احضار شود حاضر است تا در جلسه استیضاح دونالد ترامپ در سنا شهادت بدهد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بولتون: حاضرم در محاکمه استیضاح ترامپ شهادت بدهم

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفت، چنانچه به جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا احضار شود، حاضر است شهادت بدهد.

او گفت تلاش دارد تا به وظایفش هم به عنوان یک شهروند آمریکایی و هم مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا عمل کند. بولتون گفت: بر همین اساس، از آنجایی که شهادت من بار دیگر مورد بحث است، مجبور شدم این مسائل جدی را به بهترین شکل ممکن، براساس بررسی و مطالعه دقیق برطرف کنم. به این نتیجه رسیده‌ام که اگر سنا احضاریه‌ای برای شهادت من صادر کند، آماده‌ام شهادت بدهم.

بولتون یک شاهد مهم بالقوه محسوب می‌شود چرا که اطلاعات دست اول از بسیاری از تحولات مرتبط با استیضاح دونالد ترامپ از جمله درباره اوکراین دارد. مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال شهادت بولتون بود اما در نهایت هرگز او را احضار نکرد و دموکرات‌ها از صدور احضاریه برای این مقام آمریکایی سابق عقب‌نشینی کردند.

بیانیه بولتون احتمالا موجب فشار دموکرات‌ها بر میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا می‌شود تا او اجازه حضور شاهدان در محاکمه سنا را بدهد؛ همان طرحی که چاک شومر، رهبر دموکرات سنا و رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال آن هستند. اما تاکنون مک‌کانل با درخواست‌های شومر مخالفت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار