آذرکیش: مشکلات هنرستان‌ها باید تبدیل به مساله و برای حل آن نیز راهکار علمی ارائه شود

تهران (پانا) - همایش تجلیل از برترین‌های هنرجویی و هنرآموزی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان زنجان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیر کل دفتر آموزش متوسطه و کاردانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آذرکیش: مشکلات هنرستان‌ها باید تبدیل به مساله و برای حل آن نیز راهکار علمی ارائه شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان،
در این همایش که مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، معاون فرهنگی هنری ارشاد، معاونان آموزشی مناطق و نواحی و برترین‌های هنرآموزی نیز حضور داشتند، مدیرکل کاردانش و فنی حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: امروز از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان بسیار متاثر هستیم.

مصطفی آذرکیش افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از تربیت انسانی موحد، مؤمن، معتقد به معاد، آشنا با مسئولیت‌های خود در قبال خدا، خود و دیگران، صلح جو و ظلم ستیز مورد تاکید است که مصداق آن را در وجود سردار سلیمانی شاهد بودیم و باید تلاش کنیم تربیت‌یافتگانی با چنین ویژگی‌هایی داشته باشیم.

مدیر کل کاردانش و فنی حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در پایتخت شور و شعور حسینی گفت: مردم با بصیرت زنجان عشق به ائمه و امام حسین (ع) را سالیان سال در دل دارند و دری گران‌بها از این عشق و ارادت تولید کرده‌اند.

او افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز پیگیر هستیم و علاقه‌مندیم با همکاری شما در استان به طور ویژه شکل بگیرد، ارتقا مستمر کیفیت آموزشی است. کیفیت، معیار توسعه آموزش و پرورش است و همه برنامه‌هایی که به کیفیت‌بخشی کمک کند را اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل کاردانش و فنی حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تعامل بین بخش‌ها و حوزه‌های مختلف و مخاطب‌شناسی را از ضروریات برنامه کیفیت‌بخشی دانست و گفت: هنرآموزان و هنرجویان ضرورت دارد به طور مستمر دوره‌های دانش‌افزایی را طی کنند، چرا که یادگیری مادام العمر در تحولات جهان امروز یک نیاز ضروری است. در سند معلم و مربی مترادف هستند و نقش معلم که رسالت خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده دارند تقویت می‌کند.

او افزود: حساس‌سازی، آگاهی‌بخشی، نقش‌پذیری، درگیرکردن، نظارت و بازخورد را گام‌هایی دانست که می‌تواند مشارکت را تسهیل ببخشد. مشکلات هنرستان‌ها باید تبدیل به مسئله و برای حل آن نیز راهکار عملی ارائه شود.

آذرکیش سهم شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای استان زنجان را ٣٥/٧٧ درصد عنوان کرد و گفت: توقع بر این است که استان زنجان با ظرفیت‌هایی که دارد این عدد را ارتقا بخشد.

او در ادامه ارتقای دانش، مهارت و نگرش نیروی انسانی، تقویت بنیه علمی و عملی هنرجویان، توسعه اقدام پژوهی و بازنگری استانداردها را لازمه ارتقا مستمر کیفیت آموزش‌های مهارتی دانست.

مصطفی آذرکیش در پایان گفت: امیدوارم در تحقق رسالت والای خود در گسترش نگرش مثبت و توسعه ظرفیت فکری سرمایه انسانی و ایجاد قلب‌های دلسوز برای ساختن جامعه متعالی موفق و پایدار باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار