ثبت بیش از ۷۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره کتاب سال فارس

شیراز (پانا) - این جشنواره گامی برای زنده نگه داشتن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فارس و تشویق پژوهشگران، اندیشمندان، فرهنگوران و ناشران این دیار در امر گسترش و بهبود فضای کتاب است.

کد مطلب: ۱۰۰۲۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت بیش از ۷۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره کتاب سال فارس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: کتاب و کتابت سر فصل تاریخ بشری است و تمدن ایرانی در ایجاد و گسترش آن نقشی به سزا دارد؛ اگر به کتیبه‌های جا‌مانده پیش از اسلام ایران بنگریم به درستی این سخن پی خواهیم برد.

سهرابی با اشاره به این که دیار فارس جایگاهی پررنگ‌تری در تمدن ایرانی دارد، ادامه داد: تمدن اسلامی نیز بر رشد و گسترش کتاب در این سرزمین افزود تا آن جا که بزرگترین کتابخانه جهان اسلام در سده چهارم، از آن شیراز بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر سهم فارس در برپایی دانش و فرهنگ تمدن ایرانی - اسلامی که شاید با هیچ دیار دیگر قابل مقایسه نباشدف افزود: مکاتب و مدارس فرهنگی -هنری شیراز و فارس در ادبیات، طب، فلسفه، معماری، هنر و... همه از حضور پررنگ این سرزمین در ایجاد و گسترش تمدن ایرانی - اسلامی حکایت می‌کند. جشنواره امسال به موضوعات ادبیات به صورت عام اعم از شعر در همه فرم‌ها، ادبیات داستانی، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات فولکلور، تاریخ، جغرافیا، فارس‌شناسی و پژوهش‌هایی در این زمینه می‌پردازد و امید که در سال‌های آینده بتوان بر زمینه‌های جشنواره افزود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس به برگزاری نخستین جشنواره کتاب سال فارس هم اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره گامی برای زنده نگه داشتن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فارس و تشویق و ترغیب پژوهشگران، اندیشمندان، فرهنگوران و ناشران این کهن دیار در امر گسترش و بهبود فضای کتاب در این زمانی که متأسفانه از رونق آن کاسته شده است، می‌باشد.

وی استقبال اندیشمندان، پزهشگران، هنرمندان و فرهنگوران این دیار از جشنواره را موجب پویایی آن دانست و خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره که مستقر در جهاد دانشگاهی فارس، ارسال شده است.

صابر سهرابی گفت: برای این منظور شورای سیاستگذاری تعیین شده نشست‌های متعددی داشته است. بی‌گمان نخستین جشنواره می‌تواند گامی برای رونق‌دهی به این مهم باشد.

اندیشمندان و نویسندگان فارس تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. آثار ارسالی می‌بایست تمام ویژگی‌های یک کتاب را داشته باشند وگرنه در چرخه داوری قرار نمی‌گیرند. داوری اولیه تا پایان بهمن ماه انجام خواهد پذیرفت و داوری پایانی تا نیمه اول اسفند ماه ۹۸ شکل خواهد گرفت. آیین پایانی نیز در نیمه دوم اسفند ماه برگزار خواهد می‌شود. لذا از همه اندیشمندان، پژوهشگران و نویسندگان فارس دعوت می‌شود تا در این مهم ما را یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار