ارائه خدمات سلامت محور رایگان به بیش از ۵ هزار نفر در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل از ارائه خدمات سلامت محور رایگان به بیش از ۵ هزار نفر در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات سلامت محور رایگان به بیش از ۵ هزار نفر در استان اردبیل

رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال به ۵ هزار و ۵۱ نفر توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خدمات سلامت محور رایگان ارائه شده است.

او افزود: این خدمات توسط ۱۸ کاروان سلامت به مردم مناطق محروم استان اردبیل ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در این مدت ۲۷۱ چادر سلامت هم در سطح استان برپا شده و به ۸ هزار و ۱۵ نفر خدمات ارائه شده است، تصریح کرد: طرح مشارکت ایرانیان (معرفی بیماران نیازمند به پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر) هم با مشارکت ۴۸ پزشک و مراکز درمانی به هزار و ۱۵ نفر بهره ور خدمات ارائه داده و در این مدت به ۱۷۷ نفر بیمار نیازمند خدمات حمایتی رایگان ارائه شده است.

معبودی با اشاره به اجرای فراخوان جهت جمع آوری کمک‌های مردمی در زمان حوادث طبیعی و غیر طبیعی افزود: در همین فراخوان‌ها برای مردم سیل زده شمال و جنوب کشور مبلغ ۴ میلیارد و ۸۹۸ میلیون ریال کمک نقدی و ۱۳ میلیارد و ۸۴۷ میلون ریال کمک غیرنقدی جمع آوری شد.

او تشریح کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۷۵ دوره آموزش‌های پایه داوطلبی و کمک‌های اولیه برگزار شده و یک هزار و ۹۹۶ نفر در این دوره‌ها حضور یافته اند و همچنین ۲۳ مورد تفاهم نامه با نهاد‌های مردم نهاد، دولتی و عمومی جهت مشارکت اجتماعی بیشتر جمعیت هلال احمر استان اردبیل منعقد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد: در این مدت ۷۳۵ سبد در قالب طرح فرشتگان رحمت و ۶۶۷ سبد در قالب طرح همای رحمت توزیع شده است که به ترتیب ۲ هزار و ۶۸ نفر و ۲ هزار و ۳۲۱ نفر از آن‌ها بهره‌مند شده اند.

معبودی ادامه داد: ۲۰ مورد اجرای طرح نیابت (تکریم خانواده‌های شهدا، ایثارگران و سالمندان) از دیگر برنامه‌های ۹ ماهه بوده و در این برنامه‌ها ۴۲۳ نفر مورد تکریم قرار گرفته اند.

او ادامه داد: اجرای طرح حمایت ماندگار جهت اهدای خون و ۶۶۶ واحد خون اهدایی، دریافت حق عضویت از ۱۱۶ نفر و اجرای ۸ پروژه آموزشی، حمایتی و معیشتی با بهره مندی ۲۰۰ نفر از دیگر برنامه‌های اجرا شده در ۹ ماهه سال جاری بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: جذب یک هزار و ۲۲۱ نفر عضو داوطلب، تجلیل از خدمات داوطلبان در ۵ شهرستان استان، اهدای بسته‌های فرهنگی، لوازم التحریر و پوشاک به ۳۱۶ نفر دانش آموز نیازمند، برپایی ۱۶ سفره مهربانی (افطاری)، راه اندازی بانک امانات و تجهیزات پزشکی در ۱۰ شهرستان استان، صدور کارت عضویت برای ۴۸۷ نفر، ثبت ۶ هزار ۸۹۶ نفر در سامانه ساجد جهت شرکت در انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر و فعالیت ۴۷ خانه هلال و ۵۶ خانه داوطلبی از دیگر فعالیت‌های امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوده است.

معبودی با اشاره به راه اندازی خانه تخصصی مددکاران داوطلب در مرکز استان و تعدادی از شعب ادامه داد: برگزاری دومین نشست با اعضای خانه داوطلبی و مددکاران در مرکز استان و اجرای برنامه شب یلدا در ۳۵ پایگاه امداد و نجات و محل‌های مختلف مانند سرای سالمندان، خوابگاه دانشجویی، بیمارستان و ... هم جزو برنامه‌های داوطلبانه این جمعیت در ۹ ماه گذشته بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار