برگزاری جشنواره دوستی با ریاضی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان

تهران (پانا) - جلسه هماهنگی جهت برگزاری جشنواره دوستی با ریاضی به میزبانی دبیرستان اندیشه آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان درمحل اداره دوره دوم آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره دوستی با ریاضی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان

محمدرضا اطهری مقدم رئیس اداره دوره دوم آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این رابطه اظهار کرد: دغدغه ما در سالهای گذشته حضور بیش از ظرفیت دانش آموزان در رشته علوم تجربی بود که تلاشهای زیادی برای هدایت آنها به سمت رشته‌های دیگر انجام و در سال گذشته شاهد کاهش شش درصدی جذب در این رشته بودیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه در جذب رشته ریاضی نیز شاهد کاهش بوده ایم افزود: فعالیتهایی همانند این جشنواره می تواند کمک زیادی به ایجاد علاقه و انگیزه برای جذب دانش آموزان به این رشته مهم باشد.

رئیس اداره دوره دوم متوسطه با اشاره به منطق درس ریاضی که موجب افزایش جذب در انسان می شود تاکید کرد: از علل اساسی افت در این رشته، عدم برقراری ارتباط دانش آموزان با این رشته، عدم آشنایی با مبانی و اصول ریاضی، عدم آشنایی با کاربردهای رشته ریاضی و عدم توانایی دانش آموزان در حل مسائل و دشواری درس ریاضی است.

این مقام مسئول با تاکید بر توجه به ریشه‌ها و اندیشه‌های ریاضی و فراهم کردن زمینه برای ابراز وجود افراد در زمینه‌های مختلف این رشته تصریح کرد: از زیبایی‌های ریاضی تبدیل مشکل به مسئله است و با تغییر نگرش ذهن از اینکه مشکل ممکن است قابل حل نباشد می توان به سمت مثبت نگری پیش رفت.

اطهری مقدم تصریح کرد: برگزاری این جشنواره می تواند نقشه راه برگزاری استانی این جشنواره باشدو امیدوارم این اتفاق حداقل باعث تغییر نگاهها در بین دانش آموزان و همکاران شود و منشا تحولات مثبتی در آینده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار