اولین نشست کانون یاریگران زندگی منطقه 13

تهران (پانا)- نشست اعضای کانون یاریگران زندگی در اتاق معاونت پرورشی منطقه 13 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست کانون یاریگران زندگی  منطقه 13

این نشست با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح دانش آموزی و برنامه های توانمند سازی وآموزش همزمان دانش آموزان، اولیا و همکاران، با حضور علی امیری، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، مژگان نظری، کارشناس مشاوره منطقه ، قاسم منوچهری، رئیس اداره پیشگیری از آسیب های شهر تهران، فیاضی مسئول امور فرهنگی شهرداری، فیروزه طالبی،مدیر سازمان دانش آموزی منطقه،حسین رضا هما پوریان، واحد فرهنگی منطقه و معاونان پرورشی و دانش آموزان منتخب مدارس در روز یکشنبه تاریخ 15دی در اتاق معاونت پرورشی منطقه 13 برگزار گردید.

در ابتدای جلسه امیری پیرامون آسیب های اجتماعی در مدارس سخنانی را ایراد نمودند . ایشان بیان نمودند که آسیب های اجتماعی در مدارس آن قدر پررنگ شده است که امکانات و توان ما پاسخگوی گستردگی آن نخواهد بود.وی افزود آسیب های اجتماعی از جامعه وارد مدرسه می شود و دانش آموزان تحت تاثیر عوامل روانی ، محیطی و اجتماعی این آسیب ها قرار می گیرد.

سپس نظری در مورد کانون یاریگران زندگی و هدف تشکیل این کانون مطالبی را بیان نموده و تصمیم گیری در رابطه با آسیب ها و مسائل و مشکلاتی که در مدارس به وجود می آید را از مهم ترین اهداف این کانون عنوان نمودند.

درادامه، منوچهری، سخنانی پیرامون پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اولویت دادن به آن بیان نموده واظهار داشتند که پیشگیری از آسیب ها چهار محور مشخص و تعیین شده دارد که عبارتند از : 1- آموزش و توانمندسازی 2- کتمان سازی 3- مراقبت های اجتماعی4- فعالیت های جایگزین ،که همه اینها منجر به کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان می گردد.

درپایان جلسه، حضور مدیران در جلسات بعدی، حضور مشاوران هسته ای در شورای دبیران و آموزگاران مدارس و توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی مصوب گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار