امدادرسانی به ۲۲ خودرو حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی اعلام کرده نیروهای امدادی این سازمان طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های مواصلاتی این استان به ۲۲ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۲۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به ۲۲ خودرو حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی

رضا مسافر عنوان کرد: هشت دستگاه خودرو در مسیر نقده به سمت ارومیه در مسیر حیدرآباد امدادرسانی و رهاسازی شدند.

او ادامه داد: ۹ خودرو نیز در مسیر نقده به سمت پیرانشهر در گردنه دوآب و چهار دستگاه خودرو در مسیر اشنویه به ارومیه در روستای آغ‌بلاغ امدادرسانی شدند.

مسافر بیان کرد: همچنین امدادگران هلال احمر به یک خودرو شامل یک خانواده چهار نفره در مسیر سردشت به مهاباد در روستای کله‌گاوی اسکان اضطراری دادند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع ۶۶ مسافر حادثه‌دیده طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های مواصلاتی این استان امدادرسانی شده‌اند.

مسافر ادامه داد: کمک به بستن زنجیر چرخ و بازگردان خودروهای منحرف شده به مسیر اصلی از جمله خدماتی بود که نیروهای هلال‌احمر به مسافران ارائه کردند.

او تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی‌ مسافران برای تردد، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند. همچنین شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره ۱۱۲ این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار