تقدیر از 121 فرهنگی پژوهشگر برتر فارس

شیراز(پانا) _مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بر انجام فعالیت‌های پژوهشی و قرارگیری نتایج و یافته‌های آن در اختیار مدیران تاکید کرد تا از آن در دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت بهره بگیرند.

کد مطلب: ۹۸۹۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از 121 فرهنگی پژوهشگر برتر فارس

علی عسکر نجفی، گفت: با توجه به تأکید سند تحول بنیادین ، طی سال‌های اخیر در آموزش‌و پرورش فارس نیز به موضوع پژوهش در بخش دانش‌آموزی و همکاران فرهنگی توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: طرح‌های پژوهشی ، اقدام پژوهی ، پژوهش‌های برتر ، کارآفرینی و ... بخش‌های مختلفی است که در این حوزه موردتوجه آموزش‌وپرورش استان است و در همین راستا 121 تن از همکاران فرهنگی موفق به کسب عناوین برتر استانی در حوزه پژوهش شده و موردتقدیر قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: برای اینکه بتوان پژوهش را به‌عنوان یک مؤلفه اصلی در توسعه قرار دهیم، اقدامات خوبی در حوزه آموزش‌وپرورش انجام‌شده و با ریل‌گذاری مناسب در این زمینه تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد.

نجفی همچنین از راه‌اندازی 19 مدرسه پژوهنده در استان خبر داد و گفت: این مدارس دارای زیرساخت‌های مطلوبی در حوزه پژوهش هستند و دانش آموزان و فرهنگیان فعال در این مدارس فعالیت های خود را در همین راستا پی گیری می کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به جایگاه ویژه طرح معلم پژوهنده در آموزش‌و پرورش استان ، گفت: تاکنون بیش از 6 هزار اقدام پژوهی توسط همکاران فرهنگی در سطح استان انجام‌شده و در این زمینه استان فارس موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.

وی با اشاره به سایرفعالیت های پژوهشی آموزش و پرورش استان ، گفت: در حوزه دانش‌آموزی نیز 52 پژوهش سرای دانش‌آموزی با محوریت فعالیت‌های پژوهشی فعال است که نشان از تلاش ما در مسیر دستیابی به اهداف آموزش‌وپرورش در این حوزه است.

نجفی مسیر توسعه آموزش‌ و پرورش را هم مسیر با فعالیت‌های پژوهشی دانست و خطاب به همکاران فرهنگی گفت: باید با انجام فعالیت‌های پژوهشی ، نتایج و یافته‌های آن را در اختیار مدیران قرارداد تا از آن در دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت بهره بگیرند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس یکی از رسالت‌های نظام تعلیم و تربیت را ایجاد نگرش پژوهشی در دانش آموزان عنوان کرد و گفت: ما به دنبال تربیت پژوهشگران متخصص در بین دانش آموزان نیستیم و این معلمین هستند که باید با طرح موضوعات حتی ساده ،روحیه پرسش گری را در دانش‌آموز تقویت کنند که این خود مقدمه پژوهش است.

وی همچنین بر لزوم همکاری بیشتر دانشگاه‌ها با آموزش‌وپرورش و بهره‌گیری از ظرفیت علمی آن‌ها در زمینه فعالیت‌های پژوهشی تأکید کرد.

نجفی به برخی از فعالیت‌های آموزش‌وپرورش استان در این حوزه اشاره کرد و گفت: اجرای طرح اداره پژوهنده ،تکمیل و گسترش بخش‌های مختلف پژوهشکده معلم شامل بخش سلول‌های بنیادی، موزه علوم و فنون و توجه به رویکرد کارآفرینی این مرکز با بهره‌گیری از استارت آپ ها از دیگر برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان در آینده در زمینه فعالیت‌های پژوهشی است.

در این مراسم معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور نیز حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار