برگزاری نشست روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در تبریز

تبریز(پانا) - نشست روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در محل اتاق کنفرانس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در تبریز

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشوردر نشست روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور گفت:
۴۰ هزار کلاس درس نیمه کاره در کشور داریم و باید همت کنیم تا این پروژه ها رابه اتمام برسانیم زیرا که با راکد ماندن این پروژه ها هر روز مشکلات بیشتر خواهد شد.
وی افزود :۲۴ هزار پروژه نیمه کاره دولتی وجود دارد که باید در اولویت کاری ما باشد.
قفلی خاطر نشان کرد: کمبود ۱۰۰ مدرسه استثنایی در کشور وجود دارد و در ۱۴ استان مدرسه برای دانش آموزان اوتیسمی وجود ندارد و قرار است با همت اداره نوسازی این مشکل حل شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مشارکتهای مردمی اداره نوسازی نیز در این نشست گفت: در سال ۹۶، ۲۰۰ میلیارد سهم مدارس خیر ساز داشتیم و این میزان
در سال ۹۷ به ۴۵۰۰میلیارد رسید ودر سال ۹۸ به میزان
۱۰۰۰ میلیاردسهم مدارس خیر ساز افزایش یافت و این مبلغ در سال ۹۹ ، ۲۷۰۰ میلیارد افزایش یافت که با اضافه کردن مبلغی که برای تکمیل فضاهای آموزشی علاوه بر این بودجه تعیین شده داریم عملا نزدیک ۳۵۰۰ میلیارد خواهد شد.

بیدار پور افزود: در سال گذشته تعهد خیرین ۱۵۰۰ میلیارد بوده و باید به ۲۵۰۰ برسانیم. در سال ۹۸ به استانها اعلام شده است که هیچ پروژه ی خیرسازی نباید تعطیل باشد.


جلالی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت: سقفهای مدرسه های خیر ساز، از پیش دبستانی گرفته تا دانشگاه مدیون میرزا حسن رشدیه که اولین خیر مدرسه ساز کشور است، می باشد و نیز در تنوع آموزش مدیون مرحوم باغچه بان هستیم.
وی افزود: در کشور خیرینی داریم که با ساخت۴۶۴ مدرسه حتی یک مدرسه بنام خودشان نیست.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی با داشتن ۳ درصد خاک ایران و ۵ درصد جمعیت کشور و ۲۵ شهرستان مهد اولینهاست، افزود: نوسازی به صورت جدی به سرمایه اجتماعی توجه دارد. در دهه ی ۹۰ تا کنون دو زلزله در استان داشته ایم که طی آن در هریس و ورزقان ۱۹۲ مدرسه آسیب دیدند که در مقابل زلزله های دیگر کشور زودترین بازسازی مربوط به استان ما بود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت: در زلزله سراب نیزدر کل ۱۷۲ مدرسه آسیب دیده اند که ۲۲ مدرسه باید کاملا تخریب و بازسازی شود و ۱۵۰ مدرسه نیز نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار