معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

مشارکت53 هزارمعلم و دانش آموزدر طرح یاری‌گران زندگی

بیرجند (پانا) - تعداد 48 هزار و 173دانش آموز دختر و پسر و 5 هزار و 82 معلم زن و مرد استان در اجرای طرح کانون یاریگران زندگی مشارکت دارند. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی این مسئله را عنوان کرده‌است.

کد مطلب: ۹۸۹۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

فرشید جعفری در نشست کمیته استانی یاری‌گران زندگی که در مجتمع آموزشی رفاهی فرهنگیان استان، برگزار شد؛ اظهار کرد: 279 مدرسه در دوره های مختلف تحصیلی مجری طرح کانون یاریگران زندگی می باشند.

او، با اشاره به تعامل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ودفترا مور اجتماعی و فرهنگی استانداری با آموزش وپرورش خراسان جنوبی در اجرای این طرح، ابراز داشت: کاهش تمایل و خودداری از تجربه سوء مصرف مواد، پیشگیری از آسیب پذیری و بروز اعتیاد در دانش اموزان مدارس مهم ترین هدف تشکیل کانون های یاریگران زندگی به شمار می رود.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گسترش فعالیت های جامعه محور،اثربخشی برنامه های مدرسه، ترویج نهضت فرهنگی، توانمند سازی تشکل ها، هم افزایی تشکل ها و یکپارچه سازی فعالیت های داوطلبانه را از دیگر اهداف این طرح در مدارس استان برشمرد و تصریح کرد: شرط تشکیل کانون یاریگران زندگی در هر مدرسه عضو گیری حدا اقل 50 نفر از دانش آموزان آن مدرسه است.

جعفری، آموزش و توانمندسازی، رصد و مداخله و ترویج و فرهنگسازی را سه محور اصلی طرح یاریگران زندگی دانست و افزود: این طرح در استان خراسان جنوبی، بومی سازی و برای مدارس ارسال شده است.

او، از طرح یاری‌گران زندگی به عنوان رویکردی جدید در طرح های آموزش و پرورش استان در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: دانش آموزانی که عضو کانون های یاریگران زندگی می شوند ، در برنامه آموزشی ویژه کادر اصلی کانون یاریگران شرکت کرده و با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان آموزش های لازم را فرا می گیرند.

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح غربال گری 160 هزار دانش آموز استان در سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر طرح مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) در قریب 200 مدرسه ی استان اجرا می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این آیین گفت: رسالت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی، نظارت بر حسن اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی به ویژه در بحث مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر است.

محمد رضا حسنی مقدم، با اشاره به عضویت 11 دستگاه اجرایی استان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، خاطر نشان کرد: در کمیته های مبارزه با آسیب های اجتماعی مسئولیت ها متناسب با سیاست های اجرایی دستگاه ها ی استان به آن ها واگذار شده است.

او، بر ایجاد عزم ملی و اجتماعی برای پیشگیری از شیوع سوء مصرف مواد مخدر در جامعه ی استان تأکید کرد کردو عنوان داشت: تا پایان سال تحصیلی جاری 20 درصد مدرارس استان در رنج سنی 12 الی 17 سال تحت پوشش کانون های یاریگران زندگی قرار می گیرندو تا سال 1400 صد در صد مدارس استان تحت پوشش این کانون ها قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار