راه اندازی آزمایشگاه مرجع برنج، چای و زیتون در گیلان

رشت (پانا) - رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد آمادگی دارد با همکاری استانداری و بخش خصوصی سه آزمایشگاه مرجع برنج در رشت، چای در لاهیجان و زیتون در رودبار را راه اندازی کند.

کد مطلب: ۹۷۶۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی آزمایشگاه مرجع برنج، چای و زیتون در گیلان

نیره پیروزبخت در آیین بهره برداری از اداره استاندارد لاهیجان، سلامت و ایمنی را خط قرمز سازمان ملی استاندارد دانست و اظهار کرد: امروز اهمیت استاندارد برای همگان روشن است و جامعه نسبت به آن آگاهی دارد.

وی با بیان اینکه روزانه با انواع و اقسام کالاهای دارای استاندارد مواجه هستیم، افزود: نظام آفرینش خداوند نیز دارای استاندارد است و دخالت و تعرض انسان به محیط زیست و منابع طبیعی گاهی این استانداردها را از بین می برد.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گیلان را یک استان حساس دانست و تصریح کرد: ایران سرزمینی پهناور است، به گونه ای که هر استان خاصیت خاص خودش را دارد لذا موقعیت جغرافیایی و آب و هوا و اقلیم گیلان را حساس می کند.

پیروزبخت برنج، چای و زیتون گیلان را در کشور و دنیا بی نظیر و شناخته شده دانست و عنوان کرد: وجود سازمان ملی استاندارد کمک می کند تا ظرفیت های استان ها شناسایی شود و خوشبختانه امروز یک کشاورزی نمونه در دنیا داریم و بسیاری از استانداردهای غذایی را تعیین می کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از کیان تولیدکنندگان اولویت استاندارد است، گفت: استانداردهای بین المللی ایران به واسطه تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی ما ایجاد و تبدیل به الگو شده است لذا استاندارد تنها برای یک سازمان اهمیت ندارد و آحاد جامعه بشری از آن بهره می برند.

داریوش اشکانی پور، مدیرکل استاندارد گیلان نیز، با اشاره به آغاز عملیات احداث اداره استاندار لاهیجان در سال ۸۹، اظهار کرد: این اداره واحدهای تولیدی شرق گیلان را پوشش می دهد.

وی نشان استاندارد را یک نماد ملی دانست و یادآور شد: همانگونه که شاخص های استاندارد پیشرفت می کند، نظام جعل و تقلب نیز به روز می شود و این مسئله در نظارت های سطح بازار قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار