سهم آذربایجان شرقی از بازار تجاری سوریه افزایش می یابد

تبریز (پانا) - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : طی سه ماه گذشته با تشکیل جلسات کارشناسی میز سوریه ، بدنبال افزایش سهم صادرات غیر نفتی استان به این کشور هستیم .

کد مطلب: ۹۷۵۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سهم آذربایجان شرقی از بازار تجاری سوریه افزایش می یابد

حبیب امین زاده در ششمین جلسه کارشناسی و مطالعاتی میز سوریه با اعلام این مطلب که پیش از کشور سوریه در 10 ردیف نخست مقاصد صادراتی استان قرار نداشت افزود: استقبال تجار و صنعتگران استان از این بازار در حال افزایش است.

وی ادامه داد : برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره مندی از ظرفیتهای تجاری کشور سوریه، میزان صادرات به این کشور افایش پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه شناخت ظرفیتهای تولیدی صادراتی دو طرف از هم بسیار مهم است؛ اضافه کرد: اطلاعات بازار هدف در قالب یک پایگاه داده در حال گردآوری و دسترس است و در صدد ارائه ظرفیتهای تولیدی استان به طرف مقابل از طریق مسیرهای دیپلماتیک در سوریه هستیم.

امین زاده اضافه کرد: IT، قطعات و مجموعه های صنعتی خودور، تنقلات، شیرینی و شکلات، صنعت احداث، آب و ایجاد واحدهای صنعتی از جمله ظرفیتهای قابل سرمایه گذاری در سوریه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار