معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

انسان با نمازخواندن خود را از آسیب ها مصون می کند

سمنان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: نماز به عنوان نعمت و فرصتی که خداوند در اختیار انسان قرار داده و باید زیرک بود تا در زندگی شخصی و اجتماعی ضمن بهره بردن از آن خود را نیز نسبت به آسیب‌ها مصون‌سازی کنیم.

کد مطلب: ۹۷۴۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
انسان با نمازخواندن خود را از آسیب ها مصون می کند

حبیب الله خجسته پور، در اجلاسیه نماز استان سمنان با عنوان «نماز و مدرسه» بابیان اینکه نماز، تأثیرات اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت و ما را از فحشا و منکرات دور خواهد کرد که خداوند متعال نیز بر آن تاکید داردگفت: نماز به عنوان نعمت و فرصتی که خداوند در اختیار انسان قرار داده و باید زیرک بود تا در زندگی شخصی و اجتماعی ضمن بهره بردن از آن خود را نیز نسبت به آسیب‌ها مصون‌سازی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: بسیاری از آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی در جامعه از بی‌توجهی به نماز و رویکردهای اسلامی نشات می‌گیرد و توجه به این فریضه الهی کشور را از بسیاری از مخاطره‌ها بیمه می کند.

وی با تاکید بر جهت‌دهی و تشویق دانش‌آموزان به فریضه نماز به عنوان یک تکلیف الهی نهادینه شود، افزود: معلمان در این بین نقش غیرقابل انکاری دارند.

خجسته پور گسترش فرهنگ نمازرا ابزاری مهم و کاربردی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و اذعان داشت: همگان نسبت به تشویق کودکان و نوجوان به اقامه فریضه نماز مسئول هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با استفاده از ابزارهای متنوع در این بخش خدمت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به قرار گرفتن استان سمنان در بین دو حرم علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: این مهم ظرفیتی برای رشد معنویات در این خطه است که باید بتوان ‌از این موقعیت جغرافیایی در راستای ارتقاء مسائل و موضوعات معنوی، نهایت بهره و استفاده معنوی را برد.

وی بابیان اینکه نماز بهانه‌ای که به عنوان ‌مخلوق با خالق هستی، ‌نجوا و گفتگو کنیم، ابراز داشت: چه‌ نعمتی بالاتر از این‌که خداوند می‌تواند از طریق کلام وحی، با ما مخلوقات صحبت کرده و هم این امکان و فرصت را در اختیار ما قرار داده تا به صورت روزانه بتوانیم با خالق خود صحبت و نجواکنیم.

خجسته پور با اعلام این مطلب که انسان همواره با کمال‌گرایی به دنبال بهترین و بیشترین‌ها بوده است اضافه کرد: برای هم اطمینان قلب خود و تأثیرات اجتماعی راهکار این است که این نجوا و گفتگوی با خالق را در کنار هم و باهم انجام دهیم و خالق هستی این رخصت را از طریق نماز به ما عنایت کرد تا هرگاه تمایل داشتیم با او گفتگو کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه ما باید به اهمیت‌ نعمت نماز اول وقت و این ‌موضوع پی ببریم ادامه داد: باید بتوانیم برای نسل جوان، نوجوان و آینده‌سازان جامعه اسلامی، این موضوع را به عنوانی فرصت و نعمتی از سوی خداوند نهادینه‌ کنیم.

وی بابیان اینکه علم روانشناسی امروز این را به اثبات رسانده که هرچه در محیطی انرژی مثبت بیشتری ساطع شود، جمع شدن این انرژی‌ها تا حدی پیش می‌رود که دگر قابل محاسبه نیست، ابراز داشت: به همین مناسبت در فقه نیز آمده اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند، از ثواب بی‌نهایتی در نماز برخوردار خواهد بود و این‌ ثواب قابل محاسبه نیست.

خجسته پور اضافه کرد: وهابیان در بحث زیارت قبور ائمه معصومین(ع) از شیعیان ایراد می‌گیرند، آن‌ها وجه حضور در کنار یک عزیز و دست گرفتن به ضریح مقدس را لحاظ می‌کنند، اما وجه دوم حضور آن همه انسان باانرژی مثبت در کنار هم را هرگز نمی‌بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار