دریای مازندران از فردا توفانی و مواج می‌شود

ساری (پانا) - هواشناسی مازندران ضمن اعلام اینکه دریای خزر از فردا توفانی و مواج می‌شود، برای غرب استان بارندگی و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی کرد.

کد مطلب: ۹۷۳۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دریای مازندران از فردا توفانی و مواج می‌شود

هواشناسی مازندران اعلام کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از ظهر پنج‎شنبه 14ام آذر ماه 1398، با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا از سمت غرب موّاج و بتدرج توفانی خواهد شد، این وضعیت تا صبح شنبه 16ام آذر ادامه خواهد داشت.

در این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا 15متر بر ثانیه (54 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 18 متر بر ثانیه (65 کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.

همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا 3.5 و دور از ساحل تا 4.5 متر برآورد شده است.

هواشناسی استان با توجه به وضعیت دریا، تمامی فعالیت‎های دریایی را در این مدت نامناسب اعلام کرد.

همچنین از فردا پنج‏شنبه تا صبح جمعه، نیمه غربی استان بارندگی و وزش باد نسبتا شدید و نیمه شرقی بارش پراکنده باران و در ارتفاعات استان بارش پراکنده برف خواهد دشت. با توجه به شدت بارش در نیمه‏ غربی استان، آبگرفتگی معابر عمومی در این مناطق پیش بینی شده است.

طبق اعلام هواشناسی، از بعدازظهر شنبه شانزدهم تا بامداد روز دوشنبه هجدهم آذر در ارتفاعات بویژه دامنه‌های جنوبی البرز، به سمت استان‌های البرز، تهران و سمنان شاهد بارش برف همراه با پدیده مه خواهیم بود و این مدت اختلال در تردد وسایل نقلیه در جاده های کوهستانی استان پیش بینی شده است.

علی رغم کاهش دما طی این مدت، سرمای شدیدی که به باغات مرکبات آسیب وارد نماید، نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار