مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: رویکردی استوار و منصفانه با ایران خواهم داشت

تهران (پانا)‌- رافائل گروسی، مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که او رویکردی «استوار و منصفانه» در مورد بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران اتخاذ خواهد کرد و قصد دارد در آینده نزدیک از تهران بازدید کند.

کد مطلب: ۹۷۳۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: رویکردی استوار و منصفانه با ایران خواهم داشت

به گزارش تایمز، آنچه این دیپلمات آرژانتینی اظهار کرده بعد از آن بوده که در یک جلسه ویژه به عنوان مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفت. دوره 4 ساله او از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

یوکیا آمانو 58 ساله در ماه جولای درگذشت. او زمانی با آژانس خدافظی کرد که توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهان در ابهام است.

در توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهان در سال 2015 که با عنوان برجام معروف است، به آژانس بازرسی و تأیید اقدامات ایران بر اساس این توافق واگذار شده است.

بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کشورهای دیگر یعنی روسیه،‌ چین، فرانسه، آلمان و بریتانیا قادر نبودند منافع اقتصادی ایران را از برجام تأمین کنند و تهران به مرور در حال کاهش تعهدات خود است.

گروسی در پاسخ به سوالی درباره وضع ایران گفت که «این واقعا اولویت است» و اضافه کرد که هدف او در مورد اقدامات بازرسی «محکم و عادلانه» است.

او ادامه داد که این دواصل تنها مختص ایران نیست بلکه در مورد نحوه برخورد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با همه است.

گروسی گفت: «بازرس دوست نیست. او کسی است که می‌آید و باید واقعیت‌ها را بدون تعصب و به شیوه‌ای عینی و بی‌طرف بررسی کند. این اقدام باید به روشی مستحکم و البته منصفانه انجام شود.»

گروسی در سال 2013 سفیر آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقر در وین شد و پیش از این نیز سمت های دیگری در این نهاد بین المللی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار