اولین نشست کارگروه تامین مسکن کارکنان آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

سنندج (پانا) - اولین نشست کارگروه تامین مسکن کارکنان آموزش و پرورش صبح امروز با حضور مدیر کل و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ، معاونین ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان ، راه و شهر سازی استان و دیگر اعضای کارگروه در آموزش و پرورش برگزار شد .

کد مطلب: ۹۷۲۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست کارگروه تامین مسکن کارکنان آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ، در این نشست با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و راه و شهر سازی برای احداث 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن در سراسر کشور، بر اجرایی شدن تفاهم نامه و پیگیری جدی مفاد آن در استان تاکید کرد .

وی همکاری و همراهی کلیه اعضای کارگروه در اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه را خواستار شد و گفت: باید بر اساس زمان بندی اعلام شده لیست اسامی واجدین شرایط به وزارت آموزش و پرورش اعلام و از طریق اداره کل راه و شهر سازی، وضعیت فرم "ج " متقاضیان بررسی و افراد ضمن مراجعه به مراجع دوازده گانه نسبت به ارائه وضعیت خود اقدام و استعلام صورت گرفته ملاک عمل قرار می گیرد .

قربانی هم چنین از کارگروه خواست طی مکاتبه‌ای وضعیت لکه‌های دارای کاربری آموزشی و در مالکیت آموزش و پرورش را از طریق راه و شهر سازی کردستان پیگیری و تعداد آنها در سطح استان مشخص و به آموزش و پرورش استان اعلام شود .

نظام مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان نیز در این نشست با اشاره به جمعیت بالای کارکنان آموزش و پرورش کردستان و وجود افراد واجد شرایط و فاقد مسکن ، تامین مسکن را یکی از نیازهای اساسی هر فردی دانست و گفت: در طول سال های گذشته از طریق تعاونی های مسکن، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی زمان اجرای تفاهم نامه آموزش و پرورش و راه و شهر سازی را سه سال عنوان کرد و افزود : با توجه به ورود نیروهای جدید به آموزش و پرورش، افراد متقاضی در سطح استان از قبل شناسایی شده اند و تامین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن نیاز مند همکاری راه و شهر سازی است.

در ابتدای این نشست عیسی رحیمی رییس اداره تعاون و امور رفاهی استان نیز به تشریح تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و راه و شهر سازی پرداخت و با بیان اینکه در اجرای این تفاهم نامه تعداد 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان واجد شرایط در سطح کشور احداث و تحویل می شود، گفت: نیروهای رسمی، قراردادی، پیمانی و بازنشسته شامل این تفاهم نامه می شوند .

وی در ادامه به شرایط برخورداری از این تفاهم نامه و دریافت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به‌عبارت‌دیگر فرم ج در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

رحیمی در ادامه اضافه کرد: متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند. همچنین فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سکونت متوالی در شهر موردتقاضا باشد.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان یکی از اقدامات استانها را تشکیل کارگروه تامین مسکن فرهنگیان با ترکیب ابلاغی عنوان کرد و گفت: در اجرای این تفاهم نامه، مشخصات واجدین شرایط باید تا 13 آذرماه 98 به وزارت آموزش و پرورش ارسال و فرم ج فاقدین مسکن توسط راه و شهر سازی استان تایید شود .

مردوخی نماینده اداره کل راه و شهر سازی کردستان نیز در این نشست گزارشی از تامین مسکن فرهنگیان در پروژه های مسکن مهر استان ارائه کرد و با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی، بزرگترین مشکل استان را محدویت تامین زمین برای این طرح عنوان کرد و گفت: در اجرای این تفاهم نامه نیز با مشکل تامین زمین مواجه هستیم .

وی افزود: اداره کل راه و شهر سازی آمادگی دارد در اجرای این تفاهم نامه با آموزش و پرورش همکاری و اقدامات لازم را انجام دهد .

گفتنی است بر اساس تفاهم نامه همکاری منعقده فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهر سازی مقرر است تعداد 170 واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن کشور احداث و طی سه سال تحویل شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار