مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

تشکیل پارلمان دانش آموزی قزوین تمرین دموکراسی برای دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تشکیل پارلمان دانش آموزی استان تمرین دموکراسی برای دانش آموزان است.

کد مطلب: ۹۷۲۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل پارلمان دانش آموزی قزوین تمرین دموکراسی برای دانش آموزان است

خیراله رحمانی در شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان قزوین، اظهار کرد: تشکیل پارلمان دانش آموزی در استانها یک کار نویی است که دانش آموزان از این طریق با اصول دموکراسی آشنا می شوند و این پارلمان یک تمرین دموکراسی برای دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: نمایندگان دانش آموزان در پارلمان دانش آموزی که از مناطق مختلف استان هستند، دغدغه های مناطق خود را در این پارلمان مطرح کرده و در موصوعات مختلف به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وی با اشاره به شوراهای دانش آموزی، بیان کرد: در دین ما همواره بر مشورت در تمامی امور تأکید شده و چه خوب است که ما در قالب شوراهای دانش آموزی، دانش آموزانمان را ترغیب به مشورت در امور می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: وقتی که دانش آموزان پای صندوق های رأی می آیند و به کاندیدای مورد نظر خود رأی می دهند، این خود یک نمونه کوچک تری از انتخابات سراسری است و دانش آموزان با شرکت در این برنامه ها خود را برای حضور موثرتر در فعالیت های ملی آماده می کنند.

رحمانی با تأکید بر حمایت همه جانبه از سازمان دانش آموزی استان قزوین، گفت: سازمان دانش آموزی از بدنه آموزش و پرورش است و این سازمان ظرفیت های بسیار خوبی دارد که ما باید از این ظرفیت ها به نحو شایسته ای استفاده کنیم و در راستای حمایت از سازمان دانش آموزی استان گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار