همزمان با سراسر کشور؛

مانور زلزله و ایمنی در زاهدان برگزار شد

انصاری نیا: باید مقاوم سازی ساختمانها در کشور به یک فرهنگ تبدیل شود

زاهدان (پانا) _ مراسم محوری مانور ایمنی و زلزله در دبیرستان متوسطه دوره اول(محمد رسول الله) ناحیه یک زاهدان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله و ایمنی در زاهدان برگزار شد

الیاس انصاری نیا اظهار کرد: باید مقاوم سازی ساختمانها در کشور به یک فرهنگ تبدیل شود تا در مقابله با حوادث مختلف از جمله زلزله تلفات کمتری داشته باشیم.

او ادامه داد: دانش آموزان عزیز با فراگیری اینگونه آموزش ها در واقع سفیران مناسبی برای انتشار آن در سطح جامعه و همچنین خانواده ها هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل تصریح کرد: با اجرای این گونه مانورها در مدارس دانش آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه در هنگام وقوع حوادثی چون زلزله پناهگیر و یا خروج از ساختمان را با کمترین آسیب به درستی فرا گیرند.

او افزود: این مانور می تواند به کاهش خسارت های جانی و ارتقاء سطح ایمنی دانش آموزان در مقابل زلزله در ساعات کلاس درس کمک شایانی کند.

همچنین در حاشیه این مراسم عبدالرحمن شهوازی مدیر ستاد بحران استان نیز به پانا گفت: با توجه به اینکه کشور ما از لحاظ بلایای طبیعی جزو کشورهای زلزله خیز است ضرورت آمادگی در برابر هرگونه حادثه احتمالی امریست واجب.

او ادامه داد: هدف از برگزاری این گونه مانورها آمادگی دانش آموزان در برابر بلایای طبیعی چون زلزله است.

مدیر ستاد بحران استان تصریح کرد: باتوجه به اینکه برخی حوادث همچون زلزله به صورت غیر مترقبه و ممکن است در ساعات کلاس درس مدارس نیز اتفاق بیفتند لذا این گونه مانور ها می تواند در آمادگی دانش آموزان در مقابله با آسیب های احتمالی مفید باشد.

او افزود: این مانور با هماهنگی‌ و همکاری دستگاه‌های اجرایی و ستاد مدیریت بحران استانداری برگزار شده است.

شهنوازی در پایان اظهار امیدواری کرد که با انجام آموزش های لازمی که به دانش آموزان داده می‌شود در مقابل این گونه حوادث آگاهی داشته باشند و کمترین حادثه را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار