بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی درمدارس اردبیل برگزار شد

اردبیل (پانا) - همزمان با سراسر کشور ،بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن - جامعه تاب آور در سطح مدارس استان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی درمدارس اردبیل برگزار شد

مدیر کل آموزش وپرورش اردبیل در حاشیه اجرای این مانور که در دبیرستان دخترانه تمام تشکیلاتی پیشتازان آیت ا... مروج ناحیه ۲اردبیل برگزار شد،در گفت وگو با پانا هدف از اجرای مانور زلزله در مدارس را جاری ساختن سیاست خودامدادی و دگرامدادی در جامعه از طریق دانش آموزان عنوان کرد و گفت: با ارائه آموزش های لازم و افزایش دانش مدیریت بحران در جامعه و مردم باید آمادگی مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله را در بین دانش آموزان و خانوده ها بالا ببریم.

احمدناصری مانور زلزله را نقطه آغاز تصمیم گیری های بهتر برشمرد و افزود: آمادگی دانش آموزان، آموزش، مهارت افزایی، کار تیمی و برگزاری مانور ها در سطح مدارس بسیار مهم است، زیرا دانش آموزان جمعیت زیادی از جامعه را تشکیل می دهند.

او به هدفمند بودن ، مستمر و مداوم بودن آموزش ها اشاره کرد و یادآور شد : مهمترین نکته در مدیریت بحران موفق زلزله در مدارس و مراکز آموزشی، ایجاد آگاهی مستمر و پویا در میان دانش آموزان و مربیان آموزشی است، تا شاهد مسئولیت پذیری آنها در برابر زلزله باشیم و با انتقال آموخته های خود به دانش آموزان ، محیطی امن برای آنان فراهم سازیم.

رییس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش خسارت های احتمالی ناشی از وقایع طبیعی، افزایش سطح آمادگی در مواجهه با حوادث بوده که انسان همواره برای سازگار کردن خود با محیط نیازمند آموزشهای لازم در شرایط بحران است.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان نیز با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله را موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی دانست و افزود: اینگونه تمرینات موجب آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

به گفته سید غلامحسن خلیلی موسوی ،بابرگزاری این‌گونه مانورها، آمادگی دانش آموزان و آحاد جامعه برای مقابله با حوادث طبیعی ازجمله زلزله افزایش می‌یابد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان هم ، هدف از برگزاری مانور زلزله را آموزش صحیح دانش آموزان با این پدیده و اقدام‌های لازم برای مقابله با آن عنوان کرد و افزود: پناه‌گیری صحیح و تخلیه اضطراری مدرسه ۲ موضوع مهمی است که در این مانور مورد تاکید قرار گرفت.

پرویز اصغری آموزش دوره‌های امداد و نجات را از راه‌های اصلی برای مقابله با آسیب‌های زلزله عنوان کرد و افزود: دانش آموزان درطول سال آموزش‌های مختلف ازجمله خروج اضطراری و پناهگیری را فرامی‌گیرند و طبق توصیه مسئولان مدارس به اعضای خانواده نیز آموزش می‌دهند.

او با بیان این‌که این مانور به‌صورت نمادین با حضور دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت آموزش‌وپرورش و سازمان دانش‌آموزی در دبیرستان دخترانه تمام تشکیلاتی پیشتازان آیت ا... مروج ناحیه ۲ اردبیل برگزار شد، خاطرنشان کرد: اداره کل مدیریت بحران استانداری ،سپاه حضرت عباس (ع) ،اداره کل آموزش وپرورش ،اداره کل نوسازی مدارس ،سازمان دانش آموزی ،جمعیت هلال احمر ،صداوسیما، نیروی انتظامی ، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی،‌ دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی (مدیریت سوانح وفوریت های پزشکی) ،‌ آب وفاضلاب ، اداره گاز ، برق ، هواشناسی ، بهزیستی و شهرداری ازجمله سازمان‌های حاضر در این برنامه بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار