مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک شهرری: آموزش پژوهش محور، عرصه شکوفایی استعدادها است

شهرری ( پانا ) - مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک شهرری گفت: آموزش پژوهش محور، یکی از موفق ترین سبک های فرایند یاد دهی، یادگیری و عرصه ظهور و شکوفایی استعدادها است.

کد مطلب: ۹۷۱۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک شهرری: آموزش پژوهش محور، عرصه شکوفایی استعدادها است

بهروز نصیری در نشست کمیته تحقیق و پژوهش و بررسی و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی این ناحیه افزود: اجرای سبک آموزش پژوهش محور، بصورت تمام و کمال، در سیستم آموزش رسمی، به بسترهایی نیاز دارد که در آن معلم بتواند با مهارتهای علمی آموخته خود، پژوهش را در کلاس درس نهادینه کند.

او آموزش و توجیه معلمان در قالب دوره های ضمن خدمت با درنظر گرفتن مشوقهای متناسب را یکی دیگر از ملزومات پیاده سازی شیوه آموزش پژوهش محور بیان کرد و اظهار داشت: استفاده از تجربیات سایر سیستم های موفق آموزشی دنیا، پس از تطبیق با شرایط ما و در نظر گرفتن ملاحظات بومی، می تواند کارساز و راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار پانا، ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش دقت در داوری مسابقات علمی_پژوهشی، بررسی دقیق بازخوردهای اجرای برنامه معلم پژوهنده به منظور کاهش نواقص و بکارگیری یافته‌های پژوهشی همکاران در برنامه‌ریزی‌های درسی و آموزشی، بخشی از مصوبات نشست کمیته تحقیق و پژوهش و بررسی و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری بود.

انتشار گزارش‌های برتر طرح اقدام پژوهی با هدف استفاده سایر فرهنگیان و ارائه محتوای مناسب در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب مسابقات و برنامه‌های مرتبط، دیگر مصوبات این نشست بود.

اهمیت نگاه فرایندی به پژوهش، ایجاد انگیزه در مدیران و معلمان برای حضور در برنامههای پژوهشی و ایفای نقش در طرحهای مربوطه، ایجاد قطبهای پژوهشی در منطقه و شیوههای نهادینه کردن نگاه پژوهش در ذهن دانشآموزان، از جمله موضوعاتی بودند که در این نشست مطرح شد.

نشست کمیته تحقیق و پژوهش و بررسی و تحلیل محتوای آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری با حضور معاونان آموزشی، پژوهشی، پشتیبانی، پرورشی و تربیت بدنی، مسئولین واحدهای حراست و بازرسی، کارشناسان گروههای آموزشی و اساتید آموزش و داوری طرح اقدام پژوهی در دفتر مدیر آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

/خبرنگار: امجد امیری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار