سوزاندن ۱۳هزار جلد کتاب در هفته کتاب؛

مغول‌ها برگشته‌اند؟ + عکس

تهران (پانا) - شب گذشته همزمان با پنجمین روز از هفته کتاب و در ادامه اغتشاش آشوبگران کتابخانه تفکر شهرستان شهریار استان تهران در آتش سوخت.

کد مطلب: ۹۶۹۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مغول‌ها برگشته‌اند؟ + عکس

به گزارش تسنیم،‌ کتابخانه تفکر شهرستان شهریار استان تهران از کتابخانه‌های عمومی کشور شب گذشته به‌دست آشوبگران به‌آتش کشیده شد و حدود 13 هزار جلد کتاب در آتش سوخت. طبق برآورد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خسارت وارده به این کتابخانه حدود 20 میلیارد ریال ارزیابی شده است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ,

کتاب‌سوزی در تاریخ پدیده جدیدی نیست و بارها رخ داده است. کتابخانه‌های بزرگی در یک لحظه به تلی از خاکستر تبدیل شده و تنها از آن کتابخانه‌ها امروز به ما افسانه‌هایشان رسیده است و حسرتی که هرگز جبران نمی‌شود، کتاب‌هایی که جنگ‌ و جهل آتش به جانشان انداخت.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ,

کتاب‌سوزی شب گذشته نیز در حالی رخ داده است که کل کشور در تدارک فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب است. حادثه تلخ کتاب‌سوزی در شهریار بار دیگر نشان داد که حتی در قرن 21 هم توحش و جهل می‌تواند در یک چشم برهم‌زدن چکیده سال‌ها اندیشه و تفکر را بر باد دهد.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور , نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ,

آتش‌زدن این کتابخانه کنار دیگر اماکنی که با پول بیت‌المال و برای استفاده عامه مردم راه‌اندازی شده است، نشان می‌دهد که اغتشاشگران درد و دغدغه مردم را ندارند.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ,

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار