معاون رییس جمهوری خبر داد: اعطای 95 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

پیش بینی های لازم برای تامین وسایل گرمایشی انجام گرفته است

تبریز (پانا) - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ازمصوبه هیات دولت برای اعطای 95 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۷۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون رییس جمهوری خبر داد: اعطای 95 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

معصومه ابتکار در بازدید از روستای زلزله زده تیرشاب سراب آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: بعد از زلزله ای که در منطقه سراب و میانه به وقوع پیوست و سبب آسیب و تخریب منازل تعدادی از هموطنان شد و خسارت های جانی نیز به بارآورد، دولت بلافاصله برای جبرا خسارت منازل تخریبی و بخش آسیب دیده کشاورزی و دامی سریعا وارد عمل شد.

وی ادامه داد: امروز من به نمایندگی از سوی رییس جمهوری و دولت برای مشاهده و ارزیابی اقدامات صورت گرفته آمده ام و خوشبختانه مقامات محلی و هلال احمر از لحظات اول در محل حضور یافته اند و تامین چادر و کار آوار برداری در حد زیادی انجام شده و البته کار آوربرداری به زمان بیشتری نیاز دارد و همچنین نیازهای اولیه خانواده ها و زنان و کودکان مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: خوشبختانه امداد های اولیه در این مناطق سریع انجام گرفته و شورا و دهیار به موقع حضور یافتند و باید کمک کنیم هرچه سریعتربه مشکلات مردم رسیدگی شود و چون روستاها در کشاورزی نقش کلیدی دارند باید کمک کنیم سریعا به شرایط اولیه و حتی از بهتر از اول بازگردند.

ابتکاردر ادامه سخنان خود بیان کرد: مهم ترین مساله در مناطق زلزله زده، موضوع مقاوم سازی است و باید منازل مسکونی روستایی و شهری از استحکام لازم در برابر زلزله برخوردار باشند تا خانواده ها از امنیت لازم برخوردار باشند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: دولت و مردم و خیرین باید اقدامات لازم را برای تامین محل زندگی انجام دهند و کمک کنند تا روستا هر چه سریع تر بازسازی شود چون این منطقه سردسیر است و زمستان و برف در راه هستند. قطعا پیش بینی های لازم نیز برای تامین وسایل گرمایشی و بهترین امکانات اسکان مردم منطقه اندیشیده شده است.

ابتکار به مصوبات روز گذشته هیات دولت به مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: در این جلسه همه ابعاد موضوع بررسی شد و 25 میلیون تومان کمک بلاعوض و 70 میلیون تومان تسهیلات برای مردم زلزله زده آذربایجان شرقی بر اساس میزان تخریب منازل مسکونی یا واحد دامی و بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نقش مستقیمی در کمک به مردم زلزله زده ندارد ولی تلاش داریم نظارت کافی بر رسیدگی به کودکان و زنان انجام گیرد و خوشبختانه هلال احمر به نیاز مادران و کودکان توجه جدی دارد و برای بعد از زلزله نیز باید کمک کنیم تا زنان و کودکان به شرایط اولیه و حتی بهتر از آن برگردند و برای این منظور طرح تاب آوری زنان که در مناطق زلزله زده کرمانشاه و مناطق سیل زده خوزستان انجام گرفته است در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی نیز بعد از اسکان موقت اجرایی شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه این از مصدومان بستری در مرکز درمانی، آموزشی و پژوهشی امام خمینی سراب (ره) عیادت کرد و جویای حال آنان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار