دانش آموزان لامردی از دستاوردهای انقلاب گفتند؛

13 آبان سرمشق تولد دوباره انقلاب اسلامی

لامرد (پانا) در سالروز 13 آبان ماه در سراسر ایران اسلامی یکبار دیگر فریاد انزجار از استکبار جهانی طنین انداز شد که دانش آموزان و دانشجویان لامردی نیز همچون دیگر نقاط کشور در راهپیمایی عظیم روز دانش آموز حضور یافتند.

کد مطلب: ۹۶۵۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
13 آبان سرمشق تولد دوباره انقلاب اسلامی

مردم شهر لامرد هم چون دیگر نقاط ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی 13 ابان یکبار دیگر ضمن ارج نهادن به ارزش های انقلاب اسلامی، انزجار خود را از استکبار جهانی فریاد زدند و با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل از دخالت های کشورهای غربی در دیگر کشورها بیزاری جستند.

در بین جمعیتی که در راهپیمایی امسال حضور یافته بودند، به سراغ تعدادی از دانش آموزان رفتیم تا با اندیشه و تفکر آنان آشنا شویم.

زهرا جنگ اور در پاسخ به سوال خبرنگار پانا که نسل چهارم انقلاب چگونه می توانند از دستاوردهای انقلاب دفاع کنند، گفت: حفظ دستاوردهای انقلاب راه های مختلفی دارد که یکی از آن ها، علم آموزی است. علم و فناوری موجب خواهد شد تا علاوه بر حفظ دستاوردهای قبلی، با نگاه به آینده به دنبال پیشرفت و توسعه نیز باید باشیم.

وی در این خصوص اضافه کرد: آشنایی با نسل های اول انقلاب، شهدا و جانبازان و رزمندگان و ایثارگران که در واقع انقلاب را رقم زدند، از دیگر مواردی است که سبب حفظ دستاوردها خواهد بود. آشنایی نسل های چهارم و پنجم انقلاب با نسل های گذشته برعهده مسئولین و متولیان امر است این موضوع را انتقال دهند و به گوش دانش آموزان برسانند.

جنگاور در ادامه سخنان خود گفت: هر کسی در جامعه خود وظایف اجتماعی دارد که با عمل کردن به آن ها می تواند در ضمن حفظ ارزش ها و آرمان های جامعه خود سبب انتقال این ارزش ها به آیندگان شود.

دانش اموزی دیگر در پاسخ به سوال اولویت هایی که نسل چهارم باید مد نظر داشته باشند، گفت: توجه به سخنان رهبری از اولین اولویت نسل امروزی است که به عنوان چراغ راه باید مورد استفاده قرار گیرد و کسی که می خواهد به سخنان رهبری عمل کند باید بصیرتی قوی داشته باشد و این بصیرت با مطالعه تقویت می شود.

عامری که دانش آموز پایه یازدهم بود در ادامه سخنان خود افزود: وظایف اجتماعی مرد و زن نمی شناسد و هر کدام از این اقشار به توبه خود مسئول هستند و خواهران باید با رعایت حجاب اسلامی علاوه بر حضور مثبت و مفید به مدد رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف بیایند و با اثر مفید خود مشتی بر دهن امریکا بزنند و راه شهدای هشت سال دفاع مقدس راه ادامه دهند.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی نقش بسیار مهمی در این موضوع دارند و باید از ظرفیت های مختلف که در کشور وجود دارد برای رسیدن به اهداف انقلاب و کشور استفاده کنیم.

گفتنی است راهپیمایی 13 آبان در شهر لامرد پس از تجمع در دبیرستان شهید بهشتی لامرد، از بلوار معلم به سمت خیابان کوثر و میدان امام خمینی انجام شد و در پایان مراسم راهپیمایی قطعنامه آن توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد.

گزارش : راحله صاحبی - حدیث عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار