ابتکار تاکید کرد: تلاش برای بهره‌مندی زنان از «آفتاب» در مدارس و پارک‌ها

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت در جامعه‌ای که به حجاب و رعایت شئونات دینی در مناسبات اجتماعی اعتقاد دارد، باید فضاها را برای زنان توسعه دهیم تا زنان بتوانند در پارک‌های بانوان و ورزشگاه‌های خاص بانوان و مدارس دخترانه از آفتاب به نحو احسن بهره گیرند.

کد مطلب: ۹۶۵۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار تاکید کرد: تلاش برای بهره‌مندی زنان از «آفتاب» در مدارس و پارک‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، صبح امروز دومین پویش ارتقاء نشاط و سلامت زنان با ورزش به مناسبت هفته سلامت بانوان ایرانی با حضور معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، دکتر فرهادی زاد شهردار منطقه ۶، سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بهروز آذر مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده شهرداری تهران و مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در بوستان لاله برگزار شد.

معصومه ابتکار در این مراسم گفت: همه اطلاعات علمی حاکی از آن است که هر چقدر از سنین ابتدایی به سمت آموزش سواد حرکتی حرکت کنیم، می‌توانیم سبک زندگی بهتری برای آحاد جامعه تعریف کنیم. از ابتدای دولت دوازدهم با تاکیدات ریاست جمهوری که در بحث ارتقاء و بهبود وضع زنان داشتند به مسئله آموزش تربیت بدنی که به دلایلی در سالهای قبل از آموزش ابتدایی حذف شده بود وارد شدیم. عملا دختران در مدارس تربیت بدنی نداشتند و سواد حرکتی از نظام آموزش ابتدایی حذف شده بود، لذا با وزارت آموزش و پرورش وارد مذاکره شدیم که وزیر وقت و وزیر کنونی نسبت به این مسئله توجه جدی داشتند و ۷۶ هزار معلم در تابستان آن سال آموزش دیدند تا تربیت بدنی به دوره‌های ابتدایی بازگردد.

وی ادامه داد: مدارس ما اکنون نسبت به موضوع تربیت بدنی و و زنگ ورزش توجه دارند و این اتفاق بسیار مهمی است که در دولت دوازدهم با همت دستگاه‌های مختلف اتفاق افتاده است.

ابتکار در ادامه با اشاره به موضوع مناسب سازی فضای مدارس کشور برای ورزش دختران گفت: این موضوع را رسما از وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان و وزارت کشور خواستیم که کمک کنند تا مناسب سازی فضای مدارس به نحوی که اشراف در مدارس نباشد و دختران بتوانند در مدارس دخترانه بدون اشراف و محدودیت‌هایی که در شهرهای بزرگ به وجود آمده است از آفتاب استفاده کنند.

به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اکنون در شهر تهران ۸ پارک بانوان داریم و در بسیاری از شهرهای دیگر نیز پارک‌های بانوان توسعه یافته است، مسئله تفکیک زن و مرد نیست. در سایر پارک‌ها زنان و مردان و خانواده‌ها با یکدیگر حضور دارند و مشکلی وجود ندارد. مسئله این است که فضایی را برای زنان تامین کنیم. در جامعه‌ای که به حجاب و رعایت شئونات دینی در مناسبات اجتماعی اعتقاد داریم، اقدام ایجابی ما این است که فضاها را برای زنان توسعه دهیم تا زنان بتوانند در پارکهای بانوان و ورزشگاه‌های خاص بانوان و مدارس دخترانه از آفتاب به نحو احسن بهره گیرند.

وی تاکید کرد: این موضوع برای ما بسیار مسئله مهمی است. برای نشاط دختران و زنان و نشاط روحی و روانی که با ورزش و تحرکات بدنی حاصل می شود و برای جامعه بسیار مهم است که در این زمینه سرمایه گذاری و حرکت کند، لذا از همه شهرداری‌ها دعوت می کنم تا در این زمینه پیشگام شوند و ما نیز در این زمینه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: شهرداری‌ها تلاش کنند تا فضاهای اختصاصی ورزش برای زنان را توسعه دهند.

وی ادامه داد: زمانی که توسعه فضاهای ورزشی رخ می‌دهد نباید سهم زنان فراموش شود. در حال حاضر بخش خصوصی توانمند می‌تواند فضاهای ورزشی را در اختیار بگیرد اما نباید سهم زنان فراموش شود. اگر ما ورزشگاه، استخر یا سالن ورزشی در شهر یا منطقه‌ای داریم باید نیمی از وقت آن در اختیار زنان قرار گیرد.

ابتکار تاکید کرد: در دسترسی به فضاهای ورزشی باید حق برابر زنان را ببینیم. زنان حق دارند از فضاهای ورزشی استفاده و ورزش کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: آگاهی‌های عمومی در موضوع سلامت، نشاط و ورزش ابزاری است تا افراد و جوانان در مقابل آسیب‌ها مصونیت پیدا کنند، تصور نکنیم که اگر آگاهی و آموزش لازم را به مردم، سالمندان و جوانان خود نمی‌دهیم از آنها محافظت می کنیم. محافظت امروز با آگاهی، دانش و شناخت صحیح و علمی میسر می شود که من چه کسی هستم و روح و روان من چه ویژگی‌هایی دارد؟.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده معتقد است: مراقبت در مقابل آسیب‌ها برای سلامت در همه سنین همواره مورد اهمیت است. سلامت روان در گرو شناخت صحیح از روان و سلامت روح در کنار شناخت صحیح از روح است.

بهروز آذر تاکید کرد: همچنین ۵۳ مجموعه ورزشی الزهرا در اختیار زنان و ۵۵ مجموعه آبی مختص زنان وجود دارد. در سال گذشته مطالبه جدی داشتیم تا بتوانیم ساعتهایی را برای زنان باردار در در مجموعههای آبی اختصاص دهیم. تقریباً در تمامی ساختمانهای شهربانو و مجموعههایی که دارای استخرهای ویژه بانوان هستند سانسی را برای زنان باردار مدنظر قرار دادیم.

در ادامه این مراسم مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: همه ما می‌دانیم ورزش برای زندگی ضروری است زیرا ورزش باعث ایجاد سلامت می‌شود و سلامت در اندام‌های مختلف و عضلات و اسکلت آمادگی ایجاد می کند تا آنها به هر سمت و سویی نروند و ناهنجاری‌های قامتی برای فرد ایجاد نکند. زمانی که ناهنجاری قامتی برای فرد ایجاد شود ممکن است فرد دچار مشکلاتی شود. این مشکلات نیز گرفتاری‌هایی دارد که فرد را مجبور می کند بدنبال پزشک برود در حالی که اصل بر ورزش است.

وی تاکید کرد: فرزندان ما باید سواد حرکتی یاد بگیرند.

لازم به ذکر است که برنامه پویش ملی با اجرای مراسم پیاده روی و ورزش همگانی در پارک لاله برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار