مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: ابتکار، نوآوری و خلاقیت لازمه فعالیت های سازمان دانش آموزی هستند

تبریز (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی بر داشتن ابتکار و نوآوری در اجرای برنامه های سازمان دانش آموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۶۴۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی:  ابتکار، نوآوری و  خلاقیت لازمه فعالیت های سازمان دانش آموزی هستند

صمد علیزاده در جلسه توجیهی - آموزشی کارشناسان سازمان دانش آموزی نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند بالا دستی و میثاق ملی است که تمام مسئولین بر اجرای صحیح این سند در حوزه های مختلف تاکید و اهتمام دارند.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی پنج برنامه اصلی در سند تحول دارد که 80 فعالیت در ذیل این برنامه ها تعریف شده است که در طول سال تحصیلی برای اجرای این برنامه های مختلف و متنوع تلاش خواهیم کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود: سازمان دانش آموزی نهاد عمومی غیردولتی است که در دل آموزش و پرورش فعالیت می کند و وظیفه داریم که طبق اساسنامه سازمان از ظرفیت ها و پتانسیل های نواحی و مناطق برای پویایی سازمان استفاده کنیم.

علیزاده با اشاره به تربیت اجتماعی دانش آموزان که رسالت اصلی سازمان دانش آموزی است، بیان کرد: یکی از محل های اجرای فوق برنامه ها، سازمان دانش آموزی است پس باید در این راستا خلاق بود و به دنبال تربیت دانش آموزی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی برای داشتن نو آوری و ابتکار و برنامه محور بودن و رعایت اخلاق در برنامه های سازمان دانش آموزی تاکید کرد و گفت: نوآوری، شلوغ کاری نیست بلکه بلوغ کاری است؛ نوآوری به دنبال تعمیر نیست بلکه به دنبال تغییر است زیرا روح انسان به تغییر نیاز دارد تا به تعالی برسد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان خطاب به کارشناسان ادامه داد: در برنامه های سازمان دانش آموزی چاشنی گام دوم انقلاب را اضافه کنید و آن را به گفتمان بین دانش آموزی تبدیل کنید.

علیزاده گفت: شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان اصلی سازمان دانش آموزی است که شعار سازمان که "همفکری، همکاری و همدلی" است در این شوارها باید نمود پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه های درآمدزایی سازمان دانش آموزی بیان کرد: هرگونه فعالیت اقتصادی در نهاد دولتی ممنوع است و سازمان دانش آموزی با توجه به این که نهاد غیر دولتی است به برخی فعالیت های درآمدزایی با ابلاغ و امضای وزیر آموزش و پرورش ورود کرده است و البته در این فعالیت ها نیز فقط نگاه درآمدزایی مطرح نیست و به طور مثال در بوفه های مدارس، اولین نگاه ما نگاه فرهنگی و توجه به تغذیه سالم دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار