مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد:

کشف یک گور باستانی و بقایای فرهنگی در املش

رشت (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد بقایای یک گور باستانی حین عملیات گاز رسانی به روستای موسی کلایه املش را پدیدار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کشف یک گور باستانی و بقایای فرهنگی در املش

شهرود امیرانتخابی درباره چگونگی کشف این گور باستانی گفت: یکی از پروژه‌های زیرساختی و مهم استان، عملیات گازرسانی به روستاهای ییلاقی است که با نظارت کارشناسان باستان‌شناس، انجام می‌شود.

وی افزود: در یکی از این پروژه‌ها که در محدوده روستای موسی کلایه شهرستان املش در حال انجام بود، عملیات خاکبرداری با استفاده از بیل مکانیکی پیمانکار شرکت گاز، منجر به کشف بقایای یک گور باستانی و تعدادی شی تاریخی از جمله دو قطعه سرنیزه مفرغی و قطعات سفال و استخوان شد.

در پی این کشف، با دستور ناظر میراث فرهنگی، پروژه متوقف و با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی صورت‌جلسه توقف کار نیز تنظیم شد.

امیرانتخابی بیان کرد: نظارت باستان شناسی بر اجرای عملیات گازرسانی در روستاهای ییلاقی استان طی یک تفاهم‌نامه چندجانبه میان اداره کل میراث فرهنگی استان، استانداری گیلان، شرکت گاز استان، دانشگاه گیلان و جهاددانشگاهی در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون موجب ایجاد اشتغال برای بیش از 25 نیروی فارغ‌التحصیل رشته باستان شناسی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار