نقش مهم اردوی راهیان نور در تربیت اعتقادی ، اخلاقی و انقلابی دانش آموزان

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس از اردوی راهیان نور به عنوان یکی از مهمترین کارهای فرهنگی برای تربیت دانش آموزان با رویکرد اعتقادی ، عبادی ، اخلاقی ، سیاسی و اجتماعی یاد کرد .

کد مطلب: ۹۶۳۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم اردوی راهیان نور در تربیت اعتقادی ، اخلاقی و انقلابی دانش آموزان

علی عسکر نجفی در جلسه قرارگاه راهیان نور ، ضمن تبریک به سپاه به خاطر موفقیت های اخیر گفت : عملکرد موفقیت آمیز سپاه باعث اقتدار ملی و سرافرازی کشور عزیزمان در دنیا شده که قابل تقدیر است و همه ما به خاطر وجود فرزندان غیوری که از شرف و ناموس مملکت دفاع می کنند به خود می بالیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت : آموزش و پرورش موظف است برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق آرمان های شهدای عزیز و ایجاد امنیت وآرامش کشور کمک کند .

وی از راهیان نور به عنوان مهمترین کار فرهنگی برای تربیت دانش آموزان با رویکرد اعتقادی ، عبادی ، اخلاقی ، سیاسی و اجتماعی یاد کرد و گفت: بحث اردوی راهیان نور در سند تحول بنیادین ، برنامه ششم و قانون بودجه هم آمده و حائز جایگاه خوب و ویژه ای است .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به لزوم آماده سازی زیرساخت های این اردوها گفت : میلیاردها هزینه صرف مدرسه سازی برای تربیت دانش آموزان می شود و از آنجا که این اردوها نیز همانند مدرسه نقش تربیتی دارند لذا لازم است از ردیف اعتبارات ملی هزینه ای در قانون بودجه برای ساخت اردوگاه تربیتی راهیان نور در نظر گرفته شود و نوسازی مدارس هم مکلف به ساخت شود .

نجفی تاکید کرد : لازم است وسایل نقلیه ایمن و سالم برای این اردوها در نظر گرفته شود و رانندگان معتمد و متعهد به کارگیری شوند .

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی ، توجیه و مهارت افزایی مدیران گفت : لازم است مدیران برتر در بحث اردوی راهیان نور و روسای مناطقی که بیشترین اعزام را داشته اند شناسایی و تشویق شوند چرا که این کار عامل انگیزه بخشی به همکاران می شود .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید بر اهمیت تاثیر گذاری این اردو در دانش آموزان افزود : باید ضوابط اردویی همچون رضایت نامه والدین ،ثبت در سامانه ها ، دریافت کد رهگیری در موعد مقرر انجام شود .

وی در خصوص کیفیت بخشی مسائل فرهنگی ، تربیتی ، رعایت دستورالعمل اردویی ، ایجاد نظم و انضباط اجتماعی ، ساماندهی و تقسیم ماموریت ها و مسئولیت پذیری افراد در خصوص دانش آموزان و دیگر مسائل مواردی را متذکر شدند .

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت : با توجه به اثرات بسیار اردوی راهیان نور بر تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان ، آموزش و پرورش اهمیت خاصی برای این اردوها قائل است .

جهانبخش بانشی با اشاره به هجمه های مختلف دشمنان انقلاب در فضاهای مجازی و لزوم توجه به مفاهیم و مطالب ارائه شده در این اردوها گفت : محتوای فعالیت ها و برنامه های اردوی راهیان نور از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مطالب به گونه ای باشد تا دانش آموزان اعزامی که در محضر نورانی شهدای گرانقدر قرار می گیرند بتوانند بهره کامل تر و بهتری را ببرند.

وی با تشریح برنامه های پیش رو گفت : قرار است مستندسازی قوی در زمینه این کار بزرگ و حماسی و انتشار کتاب راهیان نور استان را داشته باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار