رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد:‌ ساخت 31 دانشگاه جامع فرهنگیان در مراکز استان‌ها

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد سی و یک دانشگاه فاخر و جامع تربیت معلم یکبار برای همیشه در مراکز استان‌ها تاسیس می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۳۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد:‌ ساخت 31 دانشگاه جامع فرهنگیان در مراکز استان‌ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در جلسه بنیاد خیرین حامی دانشگاه که با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، در سازمان مرکزی برگزار شد به اهمیت کار خیر در کلام خداوند، ائمه اطهار و رسول اکرم اشاره کرد و گفت: «براساس پژوهش‌های انجام شده در دنیا ۸۰ درصد ایرانیان زمینه کار خیر دارند.»

او به قدمت تربیت معلم در ایران و راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: «این دانشگاه یک میلیون مترمربع امکانات ساخت و ساز دارد که ۸۰ درصد آن فرسوده است، تنها دانشگاهی هستیم که ساختمان با قدمت ۱۰۲ سال داریم.»

خنیفر بر اهتمام ویژه مدیریت برای پیگیری و رفع مشکلات و کمبودهای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم موردنیاز تاکید کرد و گفت: «اولین گام ما آسیب‌شناسی و سپس گرفتن ۲۵ هزار دانشجو و ۱۸ هزار مهارت‌آموز از طریق ماده ۲۸ براساس ظرفیت‌های خالی اعلام شده بود و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ کف نیاز آموزش و پرورش را رفع کنیم.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان به راه‌اندازی مرکز حجاب و مرکز امام سجاد(ع) با کمک استاندار و خیران و تلاش برای بهره‌برداری از آن‌ها در آبان اشاره کرد و گفت: «توسعه و افزایش پذیرش در دانشگاه با عزم و حمایت بالای خیرین همراه بوده که جای قدردانی دارد. در دو سال بعد، آمدن میوه دانشگاه و رفع نیاز به معلم آرامشی به جامعه می‌دهد. با افزایش پذیرش قریب ۸۵ هزار شغل ایجاد شده، شغلی که مطالبه ملی است.»

او ادامه داد: «دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که تاریخ انقضا ندارد. اینجا جایی است که باید تقویت شود، تربیت نسل معلمی که باید دروس پداگوژی، مهارت معلمی، تعلیم و تربیت اسلامی، فنون تدریس و ارزشیابی را فرابگیرد، چون قرار است به طور میانگین ۳۰ تا ۳۲ سال و برای ۸ دولت آدم تربیت کند. بنابراین دانشگاه فرهنگیان فراخطوطی است.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان به اهمیت و ضرورت طرح 10031 اشاره کرد و افزود: «بر این اساس سی و یک دانشگاه فاخر و جامع تربیت معلم یکبار برای همیشه در مراکز استان‌ها تاسیس می‌شود و می‌توان تا صدسال با ظرفیت‌های بالا معلم مورد نیاز تربیت کنیم. بزرگترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم طرح 10031 است و این طرح در دنیا شاخص خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار